web stats מסביב לעולם - סלובניה, שווייץ והדולומיטים

טיול בקרואטיה, סלובניה, הדולומיטים באיטליה ושוויץ

בחודש אפריל 2009 החלטנו לסוע לטיול בן 12 יום שהתחיל בונציה ונגמר במילאנו.
בשמיני לאפריל נחתנו בשדה התעופה של מילאנו ונסענו משם לונציה, בעיר עצמה טיילנו כמה שעות (אנחנו פחות אוהבים ערים ואחרי כמה שעות כבר די נמאס לנו שם), חנינו את הרכב ולקחנו מהחניה את האוטובוסי מים, בהתחלה עצרנו בתחנת סן מרקו ופשוט שוטטנו ברגל עד שכבר לא יכלנו לשוטט וחזרנו לחניה. משם נסענו לטריאסט וישנו שם על מנת להגיע למחרת לפליטביצה שבקרואטיה.

למחרת בבוקר נסענו דרך הכביש שממש ליד החוף בקוראטיה בדרך לפארק המפלים פליטביצה, הפארק עצמו מאוד יפה, המון מפלים וכיף מאוד למי שואהב נופים כאלב, באפריל קצת חום שם במקום ירוק כי העצים עוד ערומים אבל עדיין המפלים היו יפים. אנחנו לקחנו את האוטובוס לתחנה הכי גבוהה ועשינו את כל המסלול בירידה (ככה גם מתחילים מהמפלים הקטנים יחסית ואחכ מגיעים למפלים הגדולים והמרשימים יותר) - קחו בחשבון שעל מנת לעשות את המסלול המלא בפארק צריך איזה 5-6 שעות.

מקרואטיה נסענו לכיוון סלובניה והגענו עד אגם בלד, ביום הראשון נסענו לאגם בוהיני שהיה מקסים ולא רחוק משם טפסנו עם הרכבל להר ווגל שהנוף ממנו היה ממש יפה (אל תתישבו ישר במסעדה שם אלא תלכו לצדדים קצת על השלג ותגלו את כל האלפים היוליאניים לפניכם). לאחר מכן טיפסנו 500 מדרגות למפל סביצ'ה שהוא מומלץ (אגב 500 מדרגות נשמע הרבה יותר ממה שזה - לקח לנו 20 דקות הלוך וחזור). בערב חזרנו לאגם בלד שלא רחוק ממנו ישנו, ועשינו הליכה סביב האגם (לא קל - זה לוקח את השעה וחצי שעתיים שלו).

למחרת נסענו כחמש דקות נסיעה מבלד לכיוון קניון וינטגאר והלכנו איזה שעה במסלול שבקניון, כדאי לשים לב שבסוף המסלול יש מן עוד קטע שאפשר לעשות (מסביב לבקתה יורדים במדרגות ואז עוברים לצד השני ונכנסים קצת ביער) ויש שם מפל יפה. לאחר מכן נסענו לפארק טריגלב, חלק מהדרכים בו היו חסומות כי עדיין היו שם הרבה שלגים (בכלל שנוסעים כל כך בתחילת האביב זה לא נדיר שדברים סגורים אבל קחו בחשבון שלעומת זאת הכל ריק, זול , אין פקקים ואתם די לבד בכל מקום - שווה) אז פשוט נסענו עד שהכביש נסגר (וקצת קצת אחרי) והנוף היה כבר שם יפה. משם נסענו לעיר קובאריד ועשינו מסלול קצר שמוביל למפל קוזיאק, אחד המפלים היותר יפים שראינו, בהחלט מסלול ששווה את ההגעה לקובריד שככה קצת מרוחקת מבלד. משם נסענו כמה דקות עד לעיר בשם טומלין בה יש קניון נוסף (קניון טומלין) וגם בו יש מסלול, המסלול הזה הרבה יותר קשה מקניון וינטגאר אבל יש בו כמה נקודות מאוד יפות. אם אתם רוצים לחזור אחר כך לבלד קחו בחשבון שיש רכבת שעליה אפשר לעלות עם הרכב ומגיעה עד אגם בוהיני (משם זה חצי שעה נסיעה קלה לבלד).

למחרת נסענו למערת פוסטוינה, לאחר שהחלטנו לותר הפעם על לובליאנה (שוב, אנחנו פחות אוהבים ערים ורצינו להגיע כבר לטבע של הדולומיטים, למרות שלדעתי כדאי לעבור בה) המערה סהכ יפה אבל לטעמי לא מצדיקה את העלות הגבוהה שלה (20 יורו לאדם) ובסופו של דבר זוהי עוד מערת נטיפים, אם הייתם בכמה מערות נטיפים גדולות אחרות בעולם...הייתי מוותרת.

משם נסענו לאיטליה והגענו לעירה קורטינה דיאמפצו, עצרנו קצת באינפו סנטר ולקחנו מעט מפות ונסענו לאגם דה בריס שהיה עוד חצי קפוא וזה היה יפה. משם נסענו לעוד אגם שנמצא לא רחוק וגם הוא היה עדיין קפוא ומדהים (שכחתי כבר את השם). משם המשכנו לעיר ארבה שהדרך אליה היתה מקסימה בעיקר מעבר ההרים שנמצא כמה ק"מ צפונית לארבה, פשוט נוסעים בין קירות שלג ענקיים. בארבה עצרנו לישון.

למחרת נסענו שוב בכל מיני כבישים יפים ומעברי הרים (תכלס כל מעבר הרים בתקופה הזאת, אם הוא פתוח, הוא מקסים כי זה פשוט הרים מושלגים בגובה עצום והכל לבן מסביב. משם נסענו ועלינו עם הרכבל להר מרמולדה (עליה ארוכה מאוד ב3 רכבלים שונים) הנוף מלמעלה פשוט מדהים, שוטטנו איזה שעה בשלג ליד כל האנשים שעשו סקי (או עשו סקי וקפצו עם מצנח מקצה ההר) ובכלל לא שמים לב לקור בגלל כמה שיפה שם. בנוסף יש שם עוד רכבלים פתוחים כאלה שמשמשים את אנשי הסקי כדי לעלות למסלולים אבל מכיוון שהיתה כבר סוף העונה והאתר היה ריק כמעט לגמרי, המושבים האלו היו ריקים ופשוט שאלנו אם אפשר לעשות עליהם סבוב (כלומר לרדת למעלה, לא לפנות תכסא ולחזור חזרה לתחנה העליונה ממנה באנו) והבחור הסכים וברגע שיושבים על הכסא הפתוח ואין אנשים אחרים בכיסאות מסביב ונעים בין פסגות ההרים והכל שקט זה פשוט חוויה מרגיעה ומדהימה.

משם המשכנו לעוד כל מיני ערים קטנות ונחמדות ומעברי הרים יפים והמשכנו בנסיעה עד שעברנו את הגבול לשווייץ. ישר שעוברים לשוויץ הנוף הופך להיות הרבה יותר ירוק, כן יש המון שלג כמו בדולומיטים אבל המסביב והעמקים הכל ירוק עם עיירות קטנות וחמודות בין ההרים - ממש יפה.

אחרי לינה באיזה חור, הגענו להר טיטליס ועלינו אל ההר - שימו לב שהרכבל האחרון מתוך הארבעה הוא רכבל עגול שהרצפה שלו מסתובבת וככה מקבלים הצצה לכל הנוף שמסביב, שוב נוף מקסים והמון שלג (שזה הדבר האהוב עלינו), משם המשכנו לאינטרלקן ומצאנו איזה חדר לישון בו בשלושת הימים הקרובים. בערב קצת נסענו סביב לאגם וחזרנו לחדר לישון כי למחרת היו לנו כרטיסי רכבת ל7 בבוקר וזה לא שעות שאנחנו רגילים לקום.

בבוקר הגענו לתחנת הרכבת ועלינו לרכבת ללאוטרברונן ומשם ברכבת ליונגפראו - נסיעת הרכבת הזו היא אחת היפות שהיינו בה, הנסיעה היא כשעתיים (ל2 הרכבות) והמחיר לא זול בכלל (2 הרכבות הראשונות בבוקר הן בהנחה של איזה 30 יורו לאדם) אבל בהחלט שווה את זה למי שיכול להרשות לעצמו. נוסעים עד לאוטרברונן בנסיעה יחסית רגילה, קצת נופית אבל לא מעבר, מלאוטרברונן בעצם עוברים לרכבת שמטפסת בזווית נורא חדה כלפי מעלה ונוסעים ממש על ההר המושלג, ולפעמים מקבלים ליד החלון גם איזו מפולת שלגים קטנה. בפסגת היונגפראו יש כמהמרפסות תצפית ומערת קרח נחמדה - שימו לב שגם אם יש יום שמשי ויפה עלולה להיות ראות ממש מוגבלת בגובה הזה וחבל - אנחנו הגענו עד למעלה היינו בנקודת תצפית ראשונה ושהגענו לשניה כבר התחילו להגיע עננים שכיסו הכל, הספקנו עוד ככה קצת להיות במרפסת התצפית השניה ואז נהיה ממש ממש בלתי אפשרי לראות 10 מטרים קדימה (ואז זה הזמן ללכת למערת הקרח) - בקיצור אם הגעתם ויש ראות - לכו קודם כל לתצפיות. שימו לב שקר שם - במרפסת התצפית היה מינוס עשר מעלות ורוח של 45 קמ"ש. משם חזרנו כבר לפנות ערב והגענו לעיר שפיץ בה הסתובבנו קצת סביב האגם ובערב הלכנו לאכול באינטרלקן במסעדה מדהימה בטעימותה (אליה גם הלכנו למחרת בערב) - west end קוראים לה והיא נמצאת במרכז העיר.

למחרת נסענו לארה שלוכט שזה קניון עם גשרוני עץ - מסלול קליל וממש נחמד ומשם נסענו ללאוטרברונן והסתובבנו קצת ברגל לראות את המפלים שנופלים לעיר וגם הלכנו למערה עם מלא מפלים - טראמבלבאך - מקום מדהים, פשוט מטיילים בתוך מערה ובתוכה גועשים מפלים. אחרי שסיימנו את הסבוב הזה וחזרנו לאינטרלקן בדיוק התחיל לרדת גשם אז הלכנו למערות סנט בטוס או משהו כזה שהדרך לכניסה היתה עליה ליד מפל - זה היה נחמד אבל המערות עצמן מטופשות להחריד, כל מניי ספורי דרקון מטופשים במערה לא יפה במיוחד - לא שווה להגיע לשם (אפילו לא עם ילדים) - המפל בחוץ נחמד.

למחרת בבוקר עדיין היה קצת אפרורי אך לא גשום, נסענו לכיוון בריאנס ובדרך עלינו בכביש צדדי לכיוון axalp והגענו לחניה ליד איזה מלון גדול ומשם יצא מסלול לא קל בכלל אבל מקסים ליד מערכת מפלים של איזה 10 מפלים, המון טיפוס אבל כל פעם שמטפסים מגלים עוד שלב של מפלים שמרכיבים את המפל הגדול הזה - מאוד מומלץ. משם המשכנו בנסיעה ללוגאנו ונסענו ליד האגם, העיירה עצמה קצת היתה צפופה ועמוסה ומשם המשכנו לאגם קומו וישנו במלון מקסים עם נוף מלמעלה על האגם, בכלל אגם קומו הפתיע אותנו לטובה, הוא מקסים, אגם כחול שמצידיו המון קירות של הרים, איכשהו ציפינו שהוא יהיה דומה יחסית לאגם גרדה שם היינו לפני שנתיים אבל קומו לטעמינו הרבה יותר יפה. למחרת המשכנו את הנסיעה על אגם קומו, הגענו עד לשפיץ התחתון ומשם המשכנו שוב לצדי האגם עד בלג'יו ובעיר הזו עצרנו להסתובב קצת ברגל ובסמטאות - עיר ממש נחמדה עם נוף יפה. משם המשכנו בנסיעה לעיר ברגמו שם היה מוזמן לנו מלון, בערב נסענו לעיר העתיקה של ברגמו (יש חניות ברחבי העיר וניתן להכנס לחומות העיר העתיקה בקרוניות כאלה), שוטטנו בין החומות ואכלנו במסעדה טובה.

למחרת בבוקר נסענו למילאנו, חנינו את הרכב בחניון בתחנת המטרו וקנינו כרטיס יומי (3 יורו) למטרו - זה היה הכי נוח. נסענו לתחנת הדומו - מאוד יפה שם בעיקר כי כשיוצאים מהתחנה ועולים במדרגות ממש מולך ניצב הדומו וזה מרשים, כמו כן יש שם מן איזור קניות מקורה ויפה . משם הלכנו למבצר, הסתובבנו שם קצת ואז התחיל לרדת גשם מאוד חזק ופשוט החלטנו לסוע למלון בשדה התעופה לקראת הטיסה של מחר בבוקר. ואם יש משהו אחד שאנחנו רוצים להמליץ לכם לגבי מילאנו זה לא להגיע למצב שחייבים שירותים בתחנות המטרו (אל תנסו, זוהי חוויית השירותים הציבוריים הגרועה ביותר בחיינו).