web stats מסביב לעולם - פראג

יומיים בפראג

מצורפים 2 מסלולי טיול בפראג שלדעתי מכסים את רוב האזורים שכדאי לראות בעיר.
המסלולים לא כוללים את מרכז העיר (שדרות ואצלב, הרובע היהודי, ועוד..) שלהם כדאי להקדיש יום נפרד ושבעקרון לא דורשים יותר ממפה וספר טיולים, פשוט תסעו אל שדרות ואצלב ותתחילו לשוטט באזור, בכל מקום שלא תהיו תמצאו שם מבנים מרשימים ואלפי תיירים.

היום הראשון.
גבעת פטרין, טירת פראג והסביבה והגנים המלכותיים.
יוצאים מגשר Most Leghi פינת רחוב Narodi. אנחנו הגענו אליו ברגל מתחנת הרכבת התחתית Mustek שבשדרות ואצלב. נחצה את הגשר לכיוון גבעת פטרין עד לרחוב Ujed שהוא הרחוב החרון, נפנה ימינה. יש לצעוד כמאה מטרים עד שתבחינו בשלט כחול שמעיד על הקרבה לרכבל העולה לגבעות פטרין. עולים ברכבל עד הסוף, מטיילים בגן הנפלא ומגלים פינות חמד. האפשרות היחידה לטיפוס רגלי היא 299 המדרגות !!! -לכן חשבו על כך. הנוף הנפלא של פראג שמתגלה ממעל הינו הפרס למי שטיפס.

לאחר שיורדים מהמגדל (אנחנו לא עלינו יש מספיק מקומות אחרים עם נוף לפראג), ישנם שירותים בקומה התחתונה של המגדל וגם מוזיאון עם המון גאדג`טים מהמאה ה-19. כאשר יוצאים מהמגדל ממול למגדל נבחין בחומה, נצא משער החומה ונפנה ימינה. השביל היורד ומתפתל למטה הוא רחוב/שביל יפיפה בשם Strahovska כאשר מצד ימין יש את החומה ומצד שמאל בסיס צבאי,למטה בפינת הרחוב פונים ימינה ונכנסים למתחם מנזר Strahovsky.

לאחר הביקור במבנים השונים (במנזר יש אוסף ספרים עצום) כאשר אנחנו עם הגב לכיוון שממנו נכנסנו אל מתחם המנזר לפנינו נראה ספק שער ספק פשפש, נעבור דרכו נרד מעט למטה ויתגלה לעניינו נוף מדהים כאשר מצד ימין שלנו נוכל לראות את גבעת פטרין. בסיום המדרגות נפנה שמאלה, לאחר כעשרה מטר יתגלה לעיננו מעבר צר בין הבתים שמוביל לרחוב Uvoz. כשאנחנו ברחוב אובוז ממול רואים מבנה ענק עם מגדל שעון ופעמונים בשם Kaple Loretanska - חובה לבקר במקום המדהים.

לאחר הביקור, ביציאה, נפנה ימינה כשמשמאל מבנה ענק ומרשים (משרד החוץ). אנחנו עוברים מתחת למין שער מקומר שבהמשך לכנסיית לורטו שבה אוסף מרשים של ענקי יהלומים. לאחר שיצאנו מהכנסיה נמשיך בצידה השמאלי התחתון של הכיכר לרחוב Cerninska ואנחנו מגיעים לצומת רחוב Novy Svet (העולם החדש), נפנה ימינה (אפשר גם שמאלה, אך חובה לחזור לצומת) בסמטא הציורית, מגורי אומנים וגלריות. בקצה רחוב ``נובו סווט`` אנחנו נכנסים לרחוב Kanovnicka בהמשכו אנחנו מגיעים לכיכר Hradcanske הענקית.

ממול אנחנו מבחינים בחומת ובשערי הארמון שבהם עומדים דום אנשי המשמר. ניכנס למתחם הארמון הענק, כדאי לקנות כרטיס הכולל כמה מוזיאונים (ישנם שני כרטיסים, כדאי לקנות כרטיס הכולל את ה- Old Royal palace, St.George Basilica, Golden Lane, Powder Tower), כדאי לקחת בחינם ממרכז המבקרים מפה עם תצלום אוויר של המתחם. חובה לבקר במבנה הקתדרלה. אחרי הקתדרלה כדאי לבקר ב Old royal Palace ולהתרשם מאולם ולאדיסלאב והקירות עם ציורי השושלות המלכותיות. אחרי זה נמשיך ל- St.George Basilica הכלולה בכרטיס ונרד ביחד עם כולם אל הגולדן ליין, שם בכניסה כדאי לעלות במדרגות אל הקומה השניה של הבתים ולראות את הערוכת השריונות וכלי הנשק העתיקים.

נמשיך במורד הרחוב אל ה- Powder tower השימש כצינוק וכיום יש שם תערוכה של כלי עינויים. ביציאה נרד לרחוב Klarov ומשם נמשיך לכיוון Pod Bruskou, אבל לא ניכנס אליו ובמקום זאת נמשיך שמאלה חזרה לכיוון החומות, שם נראה מצד שמאל סולם המוביל אל שביל תלוי ההולך לאורך החומות בתוך היער. נלך לאורך השביל היפה (קצת גיוון מהנוף העירוני) עד שהוא יגמר (כ-5 דקות) ונימצא בוואדי שם ממולנו יהיה שביל העולה לכיוון הגנים המלכותיים.

נעלה אל הגנים (פחות מ-5 דקות) ונגיע אל הגנים והארמונות. כדאי כאשר מגיעים לגנים לפנות שמאלה, לעבור את אולם הנשפים עד שמגיעים לארמון עם כיכר עם פרחים מלפניו (כ-3 דקות) ומיד אחריו לפנות ימינה לכיוון הגנים. עכשיו אנחנו בחלק העליון של הגנים ונרד דרכם עד לארמון הקיץ של המלכה. בסיום כאשר פנינו לכיוון ארמון המלכה נצא מצד שמאל אל הרחוב הראשי.

כאן הסתיים מסלול הטיול וישנן שתי דרכים לחזור אל העיר, על ידי החשמלית העוברת ברחוב (מספר 22,23), או על ידי הרכבת התחתית. כדי להגיע לרכבת התחתית (לא יותר מ-5 דקות) נחצה את הכביש לרחוב U.Letohradku נמשיך עד למה שנראה כמו בונקר ענקי ועתיק (Pisecka brana) נעבור אותו, נגיע לרחוב Na Valech, נחצה אותו ונמשיך ברחוב K Brusce, אשר בסופו נמצאת תחנת התחתית Hradcanska המגיעה לתחנת Mustek.

היום השני:
Vysehrad, ארמון טרויה, אפשר גם את גן החיות.
גני וישראד הם גנים גדולים הכוללים מנזר יפהפה המוקף בחומה שבתוכה גנים, הגנים פופולאריים מאוד ע"י המקומיים. ניתן לטייל על החומה ולהשקיף על העיר מכל צדדיה. נוסעים קו התחתית האדום אל תחנת Vysehrad, יוצאים מהתחנה לכיוון מלון Corinthia Two Towers וחוצים את הכביש בגשר להולכי רגל הנמצא לידו, עוברים את מלון הולידיי אין אל שער .Taborska br, נכנסים אל מתחם המנזר והגנים היפים המקיפים אותו. כדאי לקחת מפה של האתר בתחנת המידע שאחרי השער הנמצאת בתוך מבנה עתיק.

נמשיך ישר בשביל ברחוב V Pevnosti, לא נפנה ברחוב אשר מצד שמאל ואחרי שנעבור את האולם התת קרקעי אשר יהיה מצד ימין נעלה על החומה במדרגות מצד ימין, כאן יתגלה אלינו נוף מהמם. את העיר מומלץ להמשיך על החומות, שהן אתר בילוי לתושבים המקומיים, כמה שנרצה כאשר בכל רגע ניתן לרדת מהן וללכת לכיוון המנזר, כדאי להכנס אל המנזר היפה.

אחרי שיצאנו מהמנזר נלך אל הגן עם הפסלים הגבוהים אשר לידו ונמשיך עד למדרגות אשר ליד שרידי הארמון הגותי. נעלה במדרגות אל החומות שם ניתן לצפות בצידה השני של העיר ונמשיך לטייל על החומות עד אשר נגיע בחזרה אל השער. נחזור אל תחנת Vysehrad משם ניתן לחזור לעיר או לנסוע אל ארמון טרויה. לארמון טרויה ניסע ברכבת התחתית (האדומה) אל תחנת Holesovice, משם ניקח את אוטובוס מספר 112 אל גן החיות, מצד ימין שלנו יהיה גן החיות המושקע של פראג (מאוד נהנו) ומצד שמאל ארמון טרויה עם גניו הגדולים והמטופחים.