web stats מסביב לעולם - טיול בנורווגיה ושוודיה

מסלול טיול של שבועיים בנורווגיה (וקצת בשוודיה)

טיילנו 15 יום באמצע - סוף חודש יוני 2008 בנורווגיה (התחלנו יום וחצי בשטוקהולם בשוודיה ומשם נסענו לנורווגיה)

טסנו עם לוטנאהזה לפרנקפורט ומשם לשטוקהולם, הגענו בחצות ולכן ישנו במלון קונקט שנמצא קרוב לשדה התעופה ויש לו שאטל מהשדה (בתשלום של 50קרונות לאדם). למחרת נסענו שוב עם השאטל לשדה ולקחנו את הרכבת המהירה לעיר (יש מחיר מוזל לסטודנטים), תוך 20 דקות הגענו לעיר וישר ביציאה מהתחנת רכבת ראינו את המלון שהזמנו (נורדיק סי בו ממוקם בר הקרח) - הם בסוף נתנו לנו חדר במלון השני שלהם ממול - נורדיק לייטס שהוא עם אווירה יותר צעירה. המלון ממש מומלץ גם ארוחת בוקר טובה גם קרוב ממש לרכבת (הוא על הרכבת בערך) וגם מרחק של חמש דקות הליכה מהגמלא סטן (העיר העתיקה).

בר הקרח בשטוקהולם

בשטוקהולם הסתובבנו בעיקר בגמלא סטאן, בסמטאות, ראינו את חילופי המשמר בארמון (חילופי משמר מעט מוזרים עם קריין שמדבר למקרופון) ובנוסף קנינו כרטיס יומי למונית סירה שיש להם ששטה בין האיים. שטנו לאי אחר שבו יש את מוזיאון סקנסן ואת מוזיאון ואסה - מוזיאון ואסה מאוד מרשים, האוניה שנמשתה מהמים נראית שלמה לגמרי והיא פשוט ענקית ומדהימה. מוזיאון סקנסן חביב אבל מי שהיה במלא מוזיאונים פתוחים כאלה שמשחזרים את חיי התקופה יכול לוותר...הוא לא שונה מאחרים.

בערב יצאנו למסעדה שנמצאת באיזה מרתף בגמלא סטאן והיה ממש נחמד ומאוד טעים (אכלתי סטייק ריינדיר שהיה מעולה)

למחרת לקחנו את הרכב (גם סניף אוויס נמצא ממש ליד המלון ככה שהלכנו לסניף עם המזוודות המתגלגלות), והתחלנו בנסיעה לכיוון אוסלו.

באופן כללי שוודיה יותר זולה מנורווגיה לכן כדאי קצת קניות בסופר ודלק למלא לפני שעוברים את הגבול. ברגע שעוברים לנורווגיה תנסו כבר להיות עם כסף קטן כי ממש שני מטר אחרי (הכוונה על הכביש משטוקהולם) יש כביש אגרה שמשלמים אוטומטית (אפשר גם בכרטיס אשראי אבל שימו לב שמכניסים שם כרטיסי אשראי הפוך ממה שאתם רגילים - עם הפס המגנטי למעלה) - שם נתקענו כמה זמן כי לא פעל לנו ואין אף אחד שם וכמובן שלא היה לנו עדיין כסף נורווגיה (20 קרונות) - עד שהגיע בן אדם ורצינו לפרוט אצלו 100 קרנות והוא פשוט נתן לנו 20 כדי שנוכל להמשיך בנסיעה (אגב אין מחסום או משהו - יכלנו לסוע אם מאוד היינו רוצים אבל אנחנו נחמדים) אחר כך אגב פגשנו את הבן אדם בתחנת הדלק והחזרנו לו כסף.

נורווגיה פשוט מדהימה ביופיה - כל נסיעה יפה שם - גם על סתם כבישים ולא משהו שנחשב. הגענו לאוסלו - שהיא דווקא די כיעורית, סתם עיר, ממש לא מרשימה, מה שכן פארק ויגלנד (איפה שהפסלים) ממש מדהים וחייבים לבקר בו, גם מבצר אקרסהאוס ממש נחמד ומקפצת הסקי הולמנקולן מענינת (לעלות למעלה ולראות איך הקופצים רואים את זה). במוזיאון הויקנגים ממש התאכזבנו - אולי כי מוזיאון ואסה בשטוקהולם היה פשוט כל כך יפה לעומתו.

מאוסלו נסענו לכיוון פלום כדי לבקר בעיירה הקטנה והפיורד, שהגענו עשינו שם פיורד ספארי (שיט בסירות גומי די קטנות ומהירות ) - היה ממש כיף ויפה, אחר כך נסענו ברכבת המפורסמת למיראדל שזה היה ממש משעמם, רוב הדרך היתה הרבה פחות יפה ממה שרואים בנסיעה בכבישים, היה איזה מפל אחד נחמד בדרך אבל ממש לא שווה את השעתיים נסיעה והכסף שעולה הכרטיס - לוותר, ישנו בפנסיון עם חלון ישר לפיורד וזה היה מקסים.

מפלום נסענו לסוגנדל, שעל הסוגנדל פיורד. יש אפשרות לסוע במנהרה של 25 ק"מ או לסוע בפיתולים בדרך העתיקה ולעלות להר ואז לרדת בצד השני - דרך ממש יפה ושווה לעשות אותה (היא גם לא נורא ארוכה, אולי שעה וקצת) בהחלט יות שווה מלסוע 25 ק"מ בחושך (ואגב, תשכחו מחושך, לא ראינו בכלל חושך בנורווגיה - אנחנו יודעים שהיה איזה 3 שעות בלילה חושך מתישהו שישנו אבל לא ראינו את זה). בסוגנדל ישנו במלון ממש מוזר מעל מסעדה סינית - עד היום אנחנו לא בטוחים שהם מצאו את הכסף שהשארנו מתחת לכרית אחרי שלא מצאנו שם אף אחד לתת לו כסף(מי שמגיע לחדר 112 שיבדוק מתחת לכרית) אגב בהרבה ערים קטנות בסביבה ישנן כנסיות עתיקות מעץ שהן ממש מיוחדות ושוות ביקור (היינו באחת באורנס שהיתה ממש יפה)

למחרת נסענו לקרחון יוסטדלסבריין הענקי ובקרנו בכמה מזרועותיו (בויה ברין ועוד אחד) - קחו בחשבון שנסיעה לפיורדלנד שבה מבקרים בשתי זרועות אלה הינה על כביש אגרה שעולה לכל כיוון בערך 100 שח. בפיורדלנד גם לקחנו אופניים ונסענו לנו על כביש ליד הפיורד - ממש יפה. למחרת הגענו לניגרדסברין שעליו ניתן לעשות טיולי הליכה על קרחון - הצטרפנו לקבוצה של 8 (כולם קשורים אחד לשני ומקבלים נעליים עם דוקרנים ודוקרן ארוך ביד על מנת ללכת על הקרחון) ההליכה הזאת לא ממש קלה אבל זה כיף אמיתי ובעיקר יפה נורא (וקצת מפחיד) - מטפסים על הקרחון ומסתכלים אחורה לראות את כל הקרחון שכבר טפסת ואת האגם בתחתית , הכל עם בקיעים כחולים כחולים כאלה, מדהים. אגב, אנחנו היינו פה ביום גשם שוטף שלא הפסיק ועדיין עשינו את ההליכה על הקרחון ועדיים היה מדהים (בשלב מסויים גם במילא לא שמים לב יותר לגשם)

קרחון

חזרנו לכיוון סוגנדל וישנו באיזה בקתה מדהימה בקמפגראונד מול פיורד עם מפל.

למחרת נסענו ללום על כביש 55 ליד הפארק הלאומי יוטנהיימן, יש כל הזמן שנוסעים מלא מפלים לצידי הדרך ואגמים ופיורדים ואגמים חצי קפואים וקרח ושלג - מטורף.

מלום נסענו לכריסטיאנסוד שנמצא לא רחוק מטרונדהיים ומשם נסענו על הדרך האטלנטית (דרך 64) שזה בעצם כמה ק"מ של גשרים מוזרים ומדהימים מעל האוקינוס האטלנטי. בהחלטה ספונטנית החלטנו לסוע גם לעמק אייקסדאלן שהיה מהמם (עשינו נסיעה מסביב - קחו בחשבון רק שלאחר שמגיעים למפלים אפשר או לחזור על אותה דרך או להמשיך בדרך עפר די ארוכה ולא קלה - לוקח איזה 3 שעות החלק הזה) אחר כך נסענו לטרולסטיגן - דרך הטרולים והיה ממש יפה. ואחרי נסיעת מעבורת קצרה מגיעים לדרך הנשרים שממנה כבר רואים את גרינגר פיורד שהוא לגמרי הפיורד הכי יפה בנורווגיה - לצערנו הגענו ביום גשום ומגעיל ונורא התבאסנו ולכן למחרת (אחרי שהתחזית לכל השבוע היתה גשומה) נסענו כשבע שעות נסיעה (ומעבורת אחת) לברגן.

ברגן

ברגן עיר מקסימה פשוט להסתובב ולהסתכל - כמובן שהכי יפה החלק העתיק והאיזור שם ליד (ומי שלא בעניני דגים, כמוני, יכול לקנות פטלים מעולים בשוק הדגים - שווה), אכלנו שם במסעדה ממש חמודה שכל שולחן נמצא כאילו בסוג אחר של מקום (בכלא, בבית עתיק, וכו - המסעדה נקראת אגון ולוקחים שנכנסים את התפריט ומתישבים איפה שרוצים והלכים לבר ומזמינים אוכל ואומרים את מספר השולחן- האוכל יגיע) למחרת עלינו לתצפית מהר פליין וראינו באינטרנט שאמור להתבהר מחר אז החלטנו לחזור שוב 7 שעות נסיעה לגרינגר ושהגענו היה שם פשוט מהים - ממש שווה את הנסיעה הנוספת - היינו שם יומיים, עשינו טיול למפל שניתן ללכת מאוחריו ומסלול קצר לתצפית מדהימה על הפיורד (קחו מהמרכז מידע מפת מסלולים) וכמו כן לקחנו שיט וראינו המון המון מפלים. אחר כך נסענו לתצפית הדלסניבה ושם גם היה יפה ובכלל כל הנסיעה בכביש מגרינגר דרך הדלסניבה לכיוון ברגן היתה בנוף מדהים של קרח מפלים ואגמים - שווה ביותר.

פיורד גרינגר בנורווגיה

הגענו שוב לברגן, ישנו במלון אוגוסטין שהוא ממש כיפי (המלון היחידי עם אמבטיה בכל הטיול הזה - איזה כיף), ממוקם טוב ויחסית במחיר סביר.

למחרת טסנו שוב לגרמניה ומשם לארץ.

בכלליות, נורווגיה נורא נורא יקרה אבל שווה כל גרוש - פשוט מדהים שם, אבל חייבים איך שמגיעים לשם פשוט להתנתק מהעניין הכספי ופשוט להנות.