web stats מסביב לעולם - סוף שבוע במוסקבה

סוף שבוע במוסקבה
בחודש נובמבר 2011 נסענו למוסקבה לסוף שבוע ארוך (חמישי עד ראשון בלילה) הזמנו את הטיסה בנפרד ואת המלון בנפרד מכיוון שרצינו מלון שקרוב למרכז ולא מצאנו דיל מספיק טוב, הזמנו את מלון סבוי, מלון מאוד מפואר ומפנק שנמצא כחמש דקות הליכה מהכיכר האדומה - מומלץ.

ביום חמישי הגענו בצהריים ורק להכנס לעיר להגיע למלון עם מונית שלקחנו לקח איזה 3 שעות, מוסקבה נורא פקוקה ובדיוק היתה גם תאונה או משהו - אם מגיעים בשעות העומס כדאי להמנע מכניסה לעיר ברכב ולנסות להגיע ברכבת בשילוב עם המטרו.

אחרי שנכנסנו למלון טיפה הסובבנו באיזור הכיכר האדומה (הכניסה היתה מעט מוגבלת מכיוון שערכו שם באותו היום צעדות לכבוד משהו או מישהו. נכנסו והסתובבנו (וגם אכלנו) בGUM - קניון שנמצא ממש בכיכר האדומה. הסתובבנו והקפנו את חומות הקרמלין עד הערב ואז חזרנו למלון.

ביום למחרת היה מעט סגרירי ולכן החלטנו לעשות סיור במטרו של מוסקבה, בעקרון המטרו פתוח עד 1 בלילה ככה שאם הימים יפים שווה לטייל בחוץ ובערב לעשות את הסיור כשמתחיל להחשיך. במטרו הסתובבנו כחמש שעות ויש המון מה לראות - בעצם כל תחנה היא נורא יפה אבל יש כמה שהן ממש יפות ושווה להצטייד לפני במפה (http://engl.mosmetro.ru/flash/scheme01.html) ותכנון של איזה תחנות רוצים לבקר.

התחנות שאנחנו ביקרנו בהן:
בקו מספר 2 (הירוק) ביקרנו בתחנת Mayakovskaya ובתחנת Novokuznetskaya.

בקו מספר 5 (חום - הקו הטבעתי) בקרנו בתחנת Beloruskaya, Novoslobodskaya, Prospekt Mira, Komsomolskaya, Taganskaya, Kievskaya - כל התחנות שבקרנו בהן יפות אבל בולטת לטעמי במיוחד תחנת Novoslobodskaya, בה יש המון ויטראז'ים.

בקו מספר 3 (כחול כהה) חובה לבקר בתחנה Ploshyad Revolutsii בה ניצבים מעל לשבעים פסלי ברונזה בגודל טבעי, שימו לב שאפיהם של הכלבים מבריק עקב כך שכמעט כל אחד שעובר לידם מלטף להם את האף למזל...אם תעמדו שם כמה שניות תראו המוני רוסים מלטפים אף של פסל כלב.

בקו מספר 10 (ירוק בהיר) בקרנו בשתי תחנות שהן מהדור החדש יותר (נבנו רק בשנים האחרונות), הראשונה היא Dostoevskaya, תחנה ממש שונה מהשאר ובגלל זה מומלצת ביותר, בתחנה תראו על עמודי הרציף תמונות מיצירותיו של דוסטוייבסקי: "החטא ועונשו", "שדים" ו"אחים קרמזוב" – הכול בשיש. בכניסה לאולם, דיוקן גדול של הסופר.

תחנה אחת אחרי על אותו הקו, אפשר לבקר בתחנת Maryina Roshya בה יש פסיפסים של נופים מרוסיה - תחנה נחמדה אבל לא מהמרשימות ביותר.

כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב בסיור במטרו:
1. קונים כרטיס (דולר אחד בערך) ומסתובבים בין הרכבות, אם יוצאים צריך לקנות כרטיס שוב, כנראה שתמצאו את עצמיכם לפעמים בחוץ בטעות - לא נורא - זה עדיין פעילות מספיק זולה, ברמת העקרון שיורדים ממש ברציף שם החלק היפה - אין למה לחפש עוד חלקים יפים ולעלות במדרגות הנעות - זה בדרך כלל ייקח אותכם החוצה.

2. אין שירותים במטרו - קחו את זה בחשבון.

3. בקו מס' 3 ישנה תערוכת ציורים ניידת בתוך רכבת הנקראת "אקוורל". ניתן לזהותה על פי ציורי הפרחים על הקרונות. בנוסף ישנה רכבת "מוסקבה של ספרות", בקו הטבעתי (החום), מוקדשת לספרות ילדים וספרות מבוגרים. על קירות הקרונות קטעים ממיטב הספרות הרוסית וציטוטים של סופרים ופילוסופים מפורסמים.

4. בקווים הראדיאליים, בתנועה אל מרכז העיר שמות התחנות מוכרזות בקולו של גבר, ואילו החוצה אל הפרברים – בקולה של אישה. בקו המעגלי, בתנועת הרכבת בכיוון מחוג השעון הכרוז הוא גבר, הפוך – אישה.

5. שימו לב שחלק מהתחנות היפות נמצאות בתחנה שהיא מפגש של שלוש או ארבע רכבות, התחנה היפה היא ברציף של הרכבת הספציפית (כלומר למשל תחנת Ploshyad Revolutsii נמצאת בתחנת מפגש בין ארבעה קווים שונים אבל התחנה עם הפסלים זה רק בקו הכחול (גם שם התחנה מתייחס רק לקו זה לקווים האחרים שמות אחרים אבל לפעמים במפה זה מאוד צמוד אז שימו לב)

לאחר הסיור במטרו המשכנו להלך לאורך נהר מוסקבה עד שהתעייפנו וחזרנו למלון.

למחרת היה יום שמשי ויפה (אומנם עם מינוס שתיים אבל יום יפה) והסתובבנו בכיכר האדומה ובקרמלין, בכיכר האדומה נכנסו לכנסיית סנט בזיל (הכנסיה הצבעונית המוכרת של מוסקבה הנמצאת בקצה הכיכר האדומה), בנוסף יש את הקבר של לנין בכיכר שגם אליו אפשר להכנס ולצפות בגופתו החנוטה - ויתרנו. לאחר מכן נכנסו לקרמלין - הסיפור עם הקרמלין מעט משונה, קונים כרטיס לכניסה למתחם ולכניסה לכנסיות, בנוסף אפשר לקנות כרטיסים לדברים שונים ונוספים אבל לפעמים מוכרים אותם בשעות אחרות ואז צריך לצאת ולקנות אותם מחדש - מאוד לא נוח - אנחנו קנינו כרטיס רגיל ונכנסנו למתחם ולכנסיות, רצינו גם לקנות כרטיס למוזיאון הנשק אבל לא מכרו כשאנחנו היינו, אז לא יצא לנו.

אחרי הביקור בקרמלין נסענו למנזר ובית הקברות נובודביצ'י (יורדים בתחנת המטרו Sportivnaya) - המנזר יפה מאוד וכדאי לבקר בו.

בערב הסתובבנו בכיכר האדומה שוב - חייבים להסתובב שם גם בערב אז הכל מואר ונראה שונה לחלוטין.

למחרת היה היום האחרון שלנו בעיר והיה גם קר יותר מהימים הקודמים (מינוס עשר מעלות), נסענו לתחנת המטרו פרטיזנסקייה ושם ירדנו על מנת לבקר בשוק הפשפשים Izmailovsky - שוק מעניין שנמצא במקום עוד יותר מעניין. השוק פתוח בסופשי השבוע מ-9 בבוקר ועד 6. אחרי הביקור בשוק נסענו לטייל קצת ברחוב ארבט החדש ורחוב ארבט הישן - ברחוב הישן מלא חנויות תיירים חמודות ומופעי רחוב וציירים וכו. ברחוב החדש המון חנויות ומסעדות והשוס הגדול - צ'יליס (רשת אמריקאית אהובה עלינו מאוד) - אומנם הלוגו ברוסית אבל לא יכלנו לפספס.

כמה דברים כללים על מוסקבה:
1. האוכל לא טעים - אין מה לעשות אולי מי שאוהב אוכל רוסי יהנה אבל מי שלא - לא. יש מסעדות מכל הסוגים ואכלנו במסעדה אטלקית נחמדה ובצ'יליס ויש גם מספיק דברים מוכרים וזולים כמו מקדונלדס, סבווי וכו.

2. למרות גל הציפיות והאזהרות שכולם ספרו לנו, לא הרגשנו לרגע אחד לא בטוחים, גם לא בלילה, גם לא במטרו, קודם כל בכל מקום יש מלא שוטרים (שהזהירו אותנו שגם הם מושחתים ולא לדבר איתם ולא כלום - אז לא דברנו איתם אבל גם לא היינו צריכים), בנוסף הרוסים (בעיקר הצעירים) נחמדים מאוד, יודעים מספיק אנגלית כדי לעזור.

3. מוסקבה פשוט עיר יפיפיה -שווה לבקר.

4. מוסקבה לא זולה ככה שקניות זה לא ממש הפעילות העיקרית שם (למרות שליד המלון היו בסמיכות חנות פרארי, מזרטי ובנטלי - ככה שאפשר להשוות מחירים ודגמים על המקום למי שמאוד מעוניין)