web stats מסביב לעולם - מאווי

מאווי

איי הוואי קבוצת איי געשיים בלב האוקינוס השקט בין מרכז אמריקה ליפן. כדי להגיע לשם מישראל זה סיפור ארוך מאוד. לאחר טיסה מתישה לחוף המערבי הגענו לסן דייגו בדרום קליפורניה ומשם שוב טיסה של 6 שעות להונולולו שבאי אוהא((oahu ומשם יש צורך לקחת מטוס נוסף שיוצא בערך כל 45 דקות לאי מהאוי .

האפשריות במהאוי לטיולים רחצה וגלישה הם מאוד מגוונים. לפני שנגיע לחוף מאקנה (החוף הנטוריסטי) אנסה לספר לכם קצת אל האי. כל מי שמגיע למהאוי מגיע דרך נמל התעופה קאהאולו(kahului) שהוא גדול יותר מנתב"ג. בעיר הזאת יש מרכז קניות ענקי {לנו בארץ אין כזה מרכז קניות) וזה לא מרכז קניות יחידי אנחנו התמקמנו בעיר ששמה להיינהlahaina) ומשם יצאנו כל יום למקום אחר.

עמק איהאו(IAO). המקום הוא שמורת טבע שנימצא ביער גשם. כל הדרך צמחיה טרופית צפופה וכאשר מגיעים למקום יש הר בזלת שניקרא הר מחט בגלל צורתו. ההר לעיתים מכוסה בעננים כבדים ומההרים זורמים 4 נחלים עם מפלים .

הלאקאלה(halekala) זה הפארק הלאומי של מהואי ונמצא בגובה של יותר מ-3000 מטר מעל פני הים. הפארק עצמו זה הר געש שאפשר לראות את הלוע שמשם מתפרצת הלבה. יש שם מקומות שיוצאים אדים מבטן האדמה. בדרך כלל הראות שם גרועה מכיוון שעננים רובצים על ההר ומי שמגיע לשם חייב לבוש חם מכיוון שהטמפרטורה מגיעה ל-5 מעלות. השלטונות מזהירים אנשים הלוקים בליבם שלא י עלו להר בגלל האויר הדליל.

האנה מלהניה המקום שבו גרתי עד האנה בסך הכל כ-100 ק"מ, בערך כמו מתל-אביב לחיפה, לקח לי כ-4 שעות לעשות את הדרך הזאת . ולמה אני מספר לכם ? טוענים שזאת הדרך היפה בעולם. היות והסתובבתי הרבה בעולם אני מוכן להעיד שזה לא רחוק מהמציאות. הכביש צר מאוד שעובר בתוך יער גשם כאשר המהירות המותרת זה עד 25 קמ". הכביש צר מאוד ולפעמים כאשר עוברים על מעביר מים יש צורך להמתין לרכב שבא ממול.. הכביש רצוף במפלים ומאות גשרונים. כאשר נסענו היה מעונן חלקית והאור והצל מאוד מקשים על הנהיגה בסופו של דבר הגענו להאנה. עיירה נחמדה על חוף הים שעטופה ביערות טרופיים. כמובן שירדנו לים הים הוא כמו בכל מקום אבל החול (הזיפזיף) שחור כמו פחם בילינו בחוף השחור ולאחר מכן חזרנו חזרה בגשם שוטף.

לאואה(luau) לדעתי חובה על כל מי שמגיע לאי להשתתף בלאואה. זהו מופע פולינזי שכל מי שמגיע לשם כמובן שמקבל מחרוזת של צדפים או שרשרת פרחים. המופע כולל ארוחת ערב שירים פולינזיים רקודים ורקודי אש. החוף הנטוריסטי: המקום נימצא בדרום האי אחרי עיר בשם ווהיילאהwailea)) העיר הזאת מלאה מלונות פאר עם מגרשי גולף. המלון האחרון בעיר הזאת ניקרא מהאוי פרינץ. המלון פונה לכיוון הים ובצד שמאל של המלון יש מגרש גולף. לאחר מגרש הגולף יש להמשיך עוד ק"מ וחצי עד חוף מאקנה שם יש מקום חניה למכוניות. ניכנסים ברגל כמאה מטר לחוף שנקרא ביג בייץ' ומשם פונים ימינה. עולים על מצוק הלבה שמפריד בין החוף הנטורסטי לבין הביג בייץ. החוף עצמו הוא חוף חולי בצבע צהבהב. בדרך כלל החוף מתמלא לקראת הצהרים האנשים הם רובם אמריקאים. באים לשם הורים עם ילדיהם. הים עצמו הוא מאוד מסוכן. הגלים מאוד גבוהים וכאשר הם מתרסקים הם מעיפים כל אדם בלי רחמים. כדי להנות מהים יש צורך ללכת מעבר לגלים. הרבה אנשים באים לגלוש שם למרות שבמהאוי יש חופי גלישה טובים יותר. הקטע המענין הוא בדרך כלל בימי ראשון. משעות הצהרים מגיעים אנשים עם גיטרות ומשרים אוירה מאוד נעימה. כאשר אנחנו היינו שם תמורת תשלום פעוט אפשר היה לעשות מסז' לקראת השקיעה החוף מתמלא ואנשים מתחילים לרקוד ולשמוח. השקיעה היא מאוד יפה מכיוון שממול יש אי לא מיושב שהוא שמורת טבע ופסגתו מכוסה בעננים וזה הופך לשקיעה עם גוון אדום.