web stats מסביב לעולם - טיול בלונדון

סופ"ש חורפי בלונדון

טוב אז מאיפה להתחיל? אה כן מההתחלה- אני מאיה ולבן זוגי קוראים יריב.
נסענו ללונדון ב-2.2.06 עד ה-5.2.06 .
היה לנו מספיק זמן לטייל וליהנות ממה שיש לעיר המדהימה הזו להציע.
הגענו ביום חמישי ב-2.2.06 בשעת ערב מאוחרת למלון מדהים שנקרא: "k+k hotel george" ונמצא באזור "ארל'ס קורט". דרך אגב, הרכבת משדה התעופה (הית'רו אקספרס) מאוד יעילה ומהירה ומומלצת מאוד, יורדים בתחנת פדינגטון ומשם אפשר לקחת מונית או את התחתית המכונה "טיוב" לאן שצריך. ביום שישי ה-3.2.06 יצאנו מהמלון לבקר במוזיאון השעווה "מאדאם טוסו".

המוזיאון היה עמוס במבקרים אבל בכל זאת הצלחנו לראות הכל ולהצטלם עם מספיק בובות שעווה מפורסמות, פחות או יותר. לאחר מכן טיילנו קצת ברחוב אוקספורד המפורסם ובנוטינג היל. מומלץ מאוד לאכול צהריים בפיצרייה מדהימה שנקראת "סוהו פיצרייה" ונמצאת כמובן באזור הסוהו שמתחבר לרחוב אוקספורד. יש המון חנויות של מעצבים באזור הסוהו למי שיש כסף. למי שזקוק לקפה טוב אז יש סטארבקס בערך בכל פינה וכמובן מקדונלד'ס בשפע. בכל בית קפה ניתן למצוא את התה הלונדוני המסורתי ה"אינגליש ברקפסט" שאני אישית מאוד אוהבת. מקום נוסף טוב שאכלנו בו- מסעדה איטלקית שנקראת "סטראדה" ונמצאת באזור "ארל'ס קורט". אינני זוכרת כתובת מדויקת אבל זה לא בעיה למצוא.

ביום שבת ה-04.02.06 לקחנו סיור מאורגן לחצי יום (אפשר גם ליום שלם) עם חברת "גולדן טורס" . ביקרנו בכנסיית "וובמיניסטר" לצערי לא ניתן לצלם בתוך הכנסייה אבל היא מדהימה ושם כמובן הושבעו כל המלכים, כמו כן התחתנו ונקברו. ניתן לרכוש גלויות של תמונות מתוך הכנסייה וזה מומלץ מאחר ואין דרך לצלמן. התקרה של הכנסייה הזו מדהימה ביופייה כמו כן חלק מחלונות הזכוכית הם ויטראז'ים ענקיים מצויירים והקירות מלאים ציורים ופיתוחים מסוגים שונים, שם גם נמצא קבר החייל האלמוני- יש כזה כמעט בכל עיר בירה באירופה. בדרך באוטובוס ראינו את הנהר (התמזה) ואת ה"לונדון איי" הגלגל הענק שנבנה ע"י חברת התעופה "בריטיש איירוייס" וממנו ניתן לראות את כל לונדון (ויתרנו על הרעיון- סובלים מבחילות). כמו כן רואים את ה"ביג בן" וארמון המלכה "קווין ויקטוריה פאלאס". לאחר הסיור בכנסייה והסברים פנינו לראות את חילופי הפרשים בחצר הארמון. מאחר ובאותו יום לא היו חילופי שומרים רגילים הסתפקנו בפרשים (שומרים על סוסים) והיה זה מחזה מרהיב ביותר, לרגע הרגשנו שחזרנו למאה ה-18. התלבושות של השומרים מעין שכמיות אדומות והכובעים המיוחדים שלהם היו מקסימים. הכל נעשה בצורה מדויקת ואפילו כשהצטלמנו אתם הם לא זזו מילימטר.

משם כבר המשכנו עצמאית והסתובבנו קצת בשוק "פורטובלו מרקט" שיש בו דוכנים של אומנים שונים, כל מיני פסלים מזכוכית ותבלינים ונרות. משם ממשיכים ומגיעים ל"קובנט גארדנס" שם יש מסעדות טובות (ויקרות) באופן כללי בשבת וראשון האזור הומה אדם. תיירים וגם מקומיים מטיילים, אוכלים במסעדות ועושים קניות בשווקים. בערב הלכנו לראות את המחזמר "FAME" בתיאטרון "אלדריג'". מאוד נהנינו מהמחזמר ומהאווירה הכללית של המקום. התיאטרון עצמו מאוד ישן אבל מעוצב היטב והמלצה חמה שלי- לא לשבת בקצה של השורות כי יש שם תמיד אנשים שעוברים ומפריעים כשהם רוצים לקנות שתייה/ חטיפים מאלו שעומדים בפינות ומוכרים אותם בתוך האולם. ביום ראשון ה-5.2.06 טיילנו ב"הייד פארק" הייתה אפילו קצת שמש לכמה רגעים ויש שם המון אנשים שרוכבים על אופניים ומחליקים על רולרבליידס. אם זה משהו שאוהבים לעשות אז אפשר להצטרף אליהם בשמחה, הם מאורגנים בקבוצות ויש מסלולים. חשוב לציין- השירותים שם מסודרים והם בחינם ואין הרבה כאלו בלונדון.

אפשר לקנות קפה או תה ומשהו קטן לאכול וללכת להסתובב קצת, לשבת במסעדה שם או סתם על ספסל ליד האגם ששוחים בו ברווזים וברבורים. בקיץ יש גם שייט בסירות.

בדרך לפארק ניתן למצוא שפע מסעדות וחנויות בינן "כלבו הרוד'ס" המפורסם.
השילוט מאוד מסודר והפארק קרוב כמעט לרוב המלונות התיירותיים באזור.
זהו, הספקנו קצת לטעום מלונדון והיה מאוד כיף, מומלץ גם לבקר בפאב מקומי במיוחד אם אתם חובבי בירה וכדורגל על מסכי ענק. חשוב רק לזכור שמעשנים המון בתוך הפאבים ואין אזור ללא עישון בתוכם. אנחנו קפצנו לאיזה בירה קטנה באחד הפאבים המקומיים (זו רשת גדולה) שאינני זוכרת את שמו אבל יש כל כך הרבה שזה באמת לא משנה, מומלץ גם להוסיף קערה של צ'יפס- טעים ביותר. בערב עלינו על הטיסה שלנו בחזרה לישראל- היה כיף לא רגיל ובהחלט נחזור בהזדמנות הראשונה שתהייה לנו.