web stats מסביב לעולם - טיפים לאיזור בוואריה בגרמניה

טיפים לבוואריה

נסענו שתי משפחות עם ילדים בחודש אוגוסט - היינו שבועיים בכפר קטן ביער בוואריה ושבוע בכפר גרוס גמיין בגבול אוסטריה גרמניה לייד זלצבורג, באד רייכנהל וברכטסגאדן. למינכן לא נכנסו בכלל. אנחנו אוהבים בעיקר טבע, טיולים ביערות, אופניים, הליכה ברגל, נהרות, פסטיבלים כפריים וכו. כאלה יש בשפע בבוואריה ובאוסטריה.

ברכטסגאדן הוא חוויה היסטורית בעיקר. המקום לא פוצץ על ידי בעלות הברית בעקבות פניית ראש העיריה המקומי. מבחינת החוויה ההיסטורית מעניין כיהודי, כישראלי וכבן אדם סקרן לבקר במקום שו אירח היטלר את גדולי העולם. האתר משמש כיום כמסעדה וכמקום תצפית מדהים על הנוף. אין שם קזינו, בריכת שחיה ולא גולף. יש שם אתר היסטורי שהביקור הקצר בו (היינו כשעה) שווה למי שמגלה עניין בהיסטוריה בעיקר. אותי באופן אישי ריתק לדרוך במקום בו היטלר וצמרת כל המפלג הנאצית בילו את חופשותיהם.
המקום מדהים מבחינת הנוף ואפשר להבין כיצד אדם כמו צ`מברלין למשל עשה במכנסיים כשעלה לרגל להיטלר - גם מגודל המעמד וגם מעוצמת המקום. ביקרנו כמובן בזלצבורג עצמה.

באוגוסט זה פשוט מזוויע. אי אפשר ללכת שם ברחובות מרוב צפיפות. עשרות אלפי מטיילים. זלצבורג הופכת בתקופה הזאת לבזאר אחד ענקי של חולצות טי ומזכרות. אבל כמובן שמי שנאלץ לטייל באוגוסט בגלל חופשת הקיץ של הילדים נהנה פחות. לכן אנחנו בעקרון מעדיפים אזורים כפריים על פני ערים גדולות.

בבוואריה חרשנו את חבל הארץ היפיפה הזה לאורך ולרוחב, בעיקר ברגליים. ביקרנו בעיר היפיפיה פסאו בדיוק בזמן השיטפונות אבל גם לאחר שהמים נרגעו. היא שוכנת לגדות שני נהרות אחד הדנובה. ביקרנו בשמורת הטבע של יער בוואריה סמוך לגבול הצ`כי, ביקרנו בפסטיבלים כפריים בישובים קטנים ואותנטיים עם הבירה הבווארית הנקניקיות הכרוב החמוץ והמוסיקה המקומית ובכל מקום התקבלנו בסבר פנים יפות בחמימות ובעניין רב. באווריה לא שורצת בתיירים זרים. התיירות שם היא בעיקר פנימית של גרמנים. הנופים נפלאים, הכפרים מדהימים. הירוק בבוואריה מקבל משמעות אחרת. יש לו אין סוף גוונים. האויר צלול ונקי. הדרכים מרתקות. האוכל נפלא. אין כמו טיול בגשם קליל לאורך נהר בתוך יער קסום מלא פטריות ופירות יער. פשוט חוויה אדירה.

מומלצים הכפרים שפיגלאו, וולדקירכן, צוויסל, פרק בוואריה (משהו כמו יורו פארק יותר סולידי ויפה נורא) טיולי כרכרות ביערות, ימי שווקים, ביקור בכפרי הזכוכית, והלוואי שאפשר היה להקליט את הריח והאויר הנפלאים

טיפ אגם המלכים

חוויה בפני עצמה היא ביקור באגם המלכים ה- KONIGSEE שליד ברכטסגאדן.
זה אגם במרומי האלפים הצלול והנקי ביותר בכל גרמניה ואולי באירופה כולה. מפליגים שם רק בספינות חשמליות שמובילות את התיירים לגדה המרוחקת של האדם (שהוא כמו פיורד ארוך) שם שוכנת כנסיית סנט ברתולומיאו היפה. לידה מסעדת דגי פורל מעושנים נפלאים שגדלים באגם.

בלב האגם עוצר הספן את הספינה,מוציא חצוצרה או קרן יער ופוצח במנגינה. קירות הוואצמן התלול, המקיפים את האגם מכל כיוון, מחזירים את צלילי המנגינה בתהודה מופלאה. חוייה מרגשת ומומלצת ביותר. כדאי ללכת לטייל לאורך הטיילת שליד כנסיית סנט. ברתולומיאו ולהבין למה המקום היה חביב על מלכי אוסטורו הונגריה וגרמניה.
אגב כפי שציינתי בברכטסגאדן נמצאים גם מכרות מלח ששווים ומומלצים מאוד לביקור (ובכך אפשר לחסוך ביקור נפרד באזור המכרות של הליין ליד זלצבורג. מדובר באותו מכרה רק שכאן הוא בצד הגרמני של ההר) - זו חוויה אדירה. לובשים סרבלים מיוחדים ויורדים ברכבת לתחתית המכרה שם גם מפליגים בספינה באגם תת קרקעי וגולשים על פיר כורים מעץ כשמלצמות מנציחות את הפנים המבוהלות של הגולשים ואחר כך ניתן לרכוש אותן.

טיפ היער השחור

באוגוסט 2001 היינו 21 יום בבית כפרי בלב היער השחור. זה היה בכפר הקטנטן בלזהאוזן ליד העיירה גרפנהאוזן סמוך לאגם שלוכזי. היה כיף לא נורמלי. טיילנו בכל הכפרים בסביבה. בתחנת הדלק על גדות האגם שלוכזי, בעיירה הנושאת את אותו שם, שכרנו אופניים ונסענו מסביב לאגם וביערות. יש שם גם פארק מים נחמד.

טיילנו המון ברגל ביערות על פי מפות שקיבלנו בלשכות התיירות באיזור. ביקרנו בעיר הנהדרת פרייבורג, בפארק אירופה, ונסענו אפילו לאלזס לורן הסמוכה, לעיר מימי הביניים בשם קולמר, הנחשבת ל''ונציה של צרפת'', היא בנויה על תעלות.
עלינו ברכבל לפסגת ההר בפלדברג, שם יש בחורף אתר סקי ידוע, רכבנו על סוסים, וגם לקחנו את האוטו ופשוט הסתובבנו ב כפרים קטנים ומקסימים, ובכל מקום שנראה לנו עצרנו וטיילנו. העניין הוא שאנחנו יוצאים תמיד שתי משפחות עם ילדים וגרים בבית גדול אחד, דבר שמוזיל את עלות המגורים בחצי. לילדים יותר נוח שיש להם בית קבוע ולא צריך לעבור כל יומים לפנסיון צימר או מלון דרכים. קמים בעשר, נוסעים לסופר הקרוב, עושים ארוחת בוקר ואחר כך יוצאים באיזי לטייל ולעת ערב חוזרים הביתה. כיף חיים.

היער השחור מומלץ מאוד. בגרמניה הכל מסודר מאוד, השילוט נהדר. המידע שמקבלים בתחנות התיירות הוא בעיקר בגרמנית אבל תמיד נמצא דובר אנגלית שמסייע.

זה האתר של הבית שבו גרנו ביער השחור:
לבעל הבית קוראים מר אנגלרט. הוא מתגורר בפרייבורג.

טיפ לאוסטריה וברכטסגאדן

חזרנו עכשיו מטיול באזור זלצבורג -אוסטריה - וברכטסגאדן (קו הנשרים) בגרמניה.
לכל המעוניין אנו יכולים להמליץ בחם על דירת נופש בת שלושה חדרים עם ג`קוזי מטבח מלא ומכונת כביסה במיקום אידיאלי בכפר GROSGMAIN הנמצא בתחום אוסטריה 100 מטר מהגבול הגרמני - 30 דקות באוטובוס ו- 20 דקות במכונית פרטית מזלצבורג, 5 דקות מבאד-רייכנהל, 15 דקות מאגם המלכים ו- 20 דקות מברכטסגאדן. 40 דקות מסנט וולפגנג ואזור האגמים הפנטסטי. המחיר 41 יורו ליום (בשיא העונה באוגוסט) לכל המשפחה והוא כולל גם מגבות, מצעים, ניקוי אחרי העזיבה, מס תיירות וכו.
בעל הדירה הוא מר קנובלאך, שבבעלותו גם מרכול במרחק הליכה מהבית, השוכן סמוך לכנסיה בכפר הקטן והמקסים. וזו הכתובת:
Haus Knobloch
Poststra?e 284
A 5084 Gro?gmain
Tel.: 0043/6247/8247 or
0043/6247/8426

טיפ לאוסטריה וברכטסגאדן

הכפר GROSSGMAIN נמצא במרחק נסיעה קצר מארמון הלבורן שבו פארק משחקי המים המדהים וכן מהעיירה הליין שבה מכרות המלח.

למי שרוצה לטייל בקן הנשרים, בית הקיט של היטלר שבו התארחו מוסיליני, צ`מברלין,הדוכס מווילס ואחרים בתקופת מלחמת העולם השנייה כדאי לשלב את הביקור עם מכרות המלח שנמצאות אף הן בברכטסגאדן. אין צורך לנסוע להליין. מדובר באותו מכרה בצד הגרמני של ההר. החוויה היא אותה חוויה. נוסעים מתחת לאדמה ברכבת תת קרקעית, מפליגים בסירה באגם מלח מתחת לאדמה וכל המשפחה גולשת על פיר החלקה בתחתית המכרה.

טיפים לגרמניה

כשהגעתי לשדה התעופה במינכן (טרמינל F שהוא הכי מרוחק) התחלתי לתחנת הרכבת. קניתי "כרטיס משפחתי" למינכן במחיר 7.5 יורו (טוב לזוג + 3 ילדים)! וכרטיס ל 3 ימים לנסיעות עירוניות במינכן ג"כ "משפחתי" ב 17.5 יורו. מצאתי חדר בקארל-פלאצ 12 (קרוב לתחנת U6 כולל ארוחת בוקר ב 55 יורו ללילה.) האזור הוא מרכז חיי התרבות, חנויות, מסעדות , קולנוע, ובארים במינכן. לאחר יומיים של ככה ככה שינסתי מותניים ושכרתי רכב 4X4 אוטומטי ל 11 יום ב 425 יורו כולל הכל !

במקרה למדתי שניתן לקבל חינם "תו-חניה" לתייר לתקופה של עד שעה וחצי לכל חניה בכל מקום שבו מותרת חניה בגרמניה כולל בערים הגדולות. התו מסופק במשרדי המידע INFORMATION - כרטיס כחול שבתוכו כרטיס עגול לבן ועליו "שעון" אותו יש להציג בחלון הקדמי.

את טיולי ערכתי בעיקרון מחוץ לכבישים הראשיים. השתדלתי להשתמש בכבישים בעלי 3-4 ספרות. (כביש ראשי "אוטו-באן" הוא בעל סיפרה אחת). כך חרשתי את "הדרך הרומנטית". הנהיגה בגרמניה מאד רגועה. (פרט לניסיון קצר מאד על כביש מהיר במהירות של 180 קמ"ש, ללא הנאה). בדיעבד, הייתי נשאר הרבה יותר זמן בעיר שאינה על מפת התיירות והיא GELNHOUSEN שאינה רחוקה מפרנקפורט. זו עיר עתיקה, מאד רומנטית למרות שאינה על הדרך הרומנטית, בבוקר, קניות בשוק שממוקם במגרשי החניה, לשעות ספורות (הירקות מאד יקרים) לראות את הנשים מגיעות לקניה של עגבניה אחת + שני בצלצלים וכו' , 20 גר' גבינה וחתיכת נקניק - הכל לסל קש כמו באגדות.. ממש במרכז מלון יוצא מהכלל ב 40 יורו לזוג BB .

מומלץ למי שחורש את האינטרנט, ללמוד על המקומות שבמסלולו. מומלץ "לטייל" בבית על מפות ל-פ-נ-י שיוצאים לדרך, זה שווה כל דקה. מומלץ לצאת עם מכשיר טלפון לשמירת קשר עם הבית. יצאתי עם בסלקום שלי. מי שמתקשר אלי משלם אותו מחיר כאילו התקשר אלי בארץ ועל כל דקה אני מוסיף 12 פני אנגלי. אבל מאד נוח וכדאי.
לעניין מפות לקחת לדרך (חוץ משיעורי בית באינטרנט (מפות מכאן ועד להודעה חדשה) מחיר מפה 1:500000 כ 6 יורו בסטימצקי שילמתי 39.99 שח וכל אחד יכול לחשב את הכדאיות.

צימרים: הניסיון מלמד שלא צריך להילחץ אם לא מוצאים מיד.
א. לא תמיד זה נקרא ZIMER יש להם חדרי משפחה, יש דירות, יש פנסיונים. ויש מלונות. לא פעם הגענו לעיירה וביקשו סכום גבוה (הכי גבוה ששילמנו היה 62 יורו) ולאחר זמן קצר השגנו ב מחיר נמוך. טווח המחירים ששילמנו היה בין 25 ל 62 יורו. ודווקא ה 25 הי בדירה עם כל מה שאפשר רק לחלום שיהיה בבית וכולל ארוחת בוקר - בחווה ליד מפלים ונהר ונוף משגע.

פרטים והמשך תיאורים רק באם תיהיהנה פניות. בעיקרון השתמשנו בספר "פספורט" גרמניה, במסלולים 5 (הדרך הרומנטית), 4, 3 (הדרך האלפינית) למרות שהיו פיתויים לחרוג לאוסטריה או שוויץ, נצמדנו לתוכנית המקורית. נ.ב. הטיסה עם סאן-דור יוצאת בשבת בבוקר. ללא לחץ בשדה התעופה, בזמן, טיסה חלקה ומהנה. כנ"ל בדרך חזרה. וחשוב לזכור להתקשר לפני הטיסה לוודא שעת הטיסה. את שלנו הקדימו בשעה.

פתוח לשאלות.
בקי ויעל

נשלח ע"י בקי ויעל, ישראל
שלחו מייל לבקי ויעל

טיפ לברלין

אם במקרה תגיעו לברלין , נסו לתאם לעצמכם ביקור בבית הכנסת היפה ביותר בברלין (שהרבה ממנו נשתמר)
בית הכנסת נמצא במזרח ברלין ברובע שנקרא : PRENZLAUER BERG ברחוב ריקה RYKESTRASSE.

על מנת לבקר בבית הכנסת יש להגיע בימי שישי בערב או שבת בבוקר או בזמן חגים , כשהוא פתוח לרגל התפילות. ניתן גם לנסות לתאם ביקור מראש עם הקהילה היהודית בברלין (יש לשאול ב"בית הכנסת החדש"). בימות השבוע בית הכנסת סגור .
אם הגעתם לבית הכנסת בקשו שיפתחו לכם את אולם התפילה הגדול (שלשמו באתם) בדרך כלל התפילות נערכות שם בחדר קטן (רק בראש השנה, כיפור ואולי בפסח פותחים את האולם הגדול).

מאוד חשוב להביא דרכונים כשאתם באים לבקר מכיוון שהמקום מאובטח.