web stats מסביב לעולם -טיול לגרמניה ואוסטריה

טיול לגרמניה ואוסטריה אפריל 2006 - 11 יום

הגענו בטיסה לשדה התעופה של מינכן בשעה 11 בבוקר , לקחנו את הרכב ששכרנו ונסענו ישירות לנירנברג, שם ביקרנו קצת בעיר העתיקה ובאיזור המשוחזר של האמנים, קנינו כל מיני דברים טעימים בשוק הקטן שיש שם והיה נחמד. משם נסענו לעיר רוטנבורג וטיילנו בעיר העתיקה בערב והיה יפה. שם גם ישנו.

למחרת, נסענו מרוטנבורג על הדרך הרומנטית לכיוון פוסן, בדרך עצרנו בכל מיני עיירות קטנות ונחמדות (הדבר הקצת מעצבן זה שהשילוט של הדרך הרומנטית מכניס אותך לעיירות קטנות ולא מוציא אותך לפעמים ואתה צריך לבד לסוע חזרה לנקודה ממנה נכנסת ולהמשיך), ליד העיר אוגסבורג עצרנו בלגו לנד והיה שם כיף, עשינו כל מיני מתקנים וגם הסתובבנו בחלק של הערים הבנויות מלגו וזה היה יפה.

למחרת בבוקר נסענו לטריברג שם ראינו מפלים יפים והרבה חנויות של שעוני קוקייה. המפלים הם מפלים גבוהים וצריך לטפס וללכת כדי להגיע להתחלה שלהם כי המפלים נופלים בשלבים. משם נסענו לחור המכשפה שהיה למען האמת די דבילי ומיותר, ומשם המשכנו בנסיעה בשוורצוולד עד שהגענו לעיר Todtnau שם יש מפל מקסים שגם בו צריך לטפס עד ללמעלה או לרדת עד ללמטה (תלוי איפה חונים) ויש המון גשרי תצפית - קחו בחשבון שהעליה לא קלה אבל המפל ממש יפה.

משם המשכנו ועברנו את הגבול לשווייץ כדי לראות את מפלי הריין, היה יפה שם, ולא רחוק משם בקרנו בעיר שטיין אם ריין שבה יש עיר עתיקה יפה עם ציורים על הקירות של הבנינים.

למחרת נסענו אל אי הפרחים (Mainau) שלא ממש הרשים אותנו והיה לנו קצת משעמם שם. משם נסענו לפוסן והלכנו אל טירת לודוויג המשוגע, הלכנו רק לטירה אחת וזה גם יותר מדי בשבילנו, אנחנו בחרנו ללכת לטירת Neuschwanstein שהיא הטירה אותה הוא בנה (הטירה השניה זו הטירה בה גדל וזה פחות נשמע לנו מעניין) - הסיור היה באנגלית קשה להבנה והיה נחמד, למרות שאנחנו יותר התלהבנו מנוף שהיה מחוץ לטירה (איזה מפל מרוחק אליו אפשר ללכת גם ובגשר מעליו לתצפת על הטירה).

אח"כ עברנו את הגבול לאוסטריה, לאחר שרכשנו מדבקת כבישים בתחנת הדלק הראשונה שראינו, המשכנו בדרכנו. הנוף באיזור מהמם - המון הרים ופסגותיהם המושלגות והיפות. בלילה ישנו במלון עם אלף מושלג מהחלון.

למחרת עשינו נסיעות בין כל מיני קרחונים ועליהם היו מלא מלא גולשי סקי של סוף העונה, מפלים קטנים שיצאו מתוך השלג וסתם המון נוף יפה, נסענו על כביש פרטי שנקרא גרלוס אלפן שטרסה, הכביש עלה 7 יורו אומנם אבל היה כביש יפה. משם נסענו למפלי קרימל והלכנו עד למפל התחתון, היה ריק וכיף היה להסתובב שם בלי אף אחד מסביב.

למחרת נסענו לראות אם יש אפשרות לעבור כביש מסויים שעובר בקרחון גרוסלוקנר אבל היה סגור באמצע הדרך אז חזרנו ונסענו לקרחון קפרון שם רצינו לעשות סקי כי בגלל שמזג האוויר היה כל כך טוב עד עכשיו, יצא שקצת הקדמנו את הלוז כי שמנו איזה יום ספייר למקרה גשם, אז החלטנו לנסות קצת סקי. הגענו לאתר סקי שלמנו ליום וחצי על סקי פאסים, ציוד והכל היה כל כך יקר שזה לא יאמן אבל החלטנו ללכת על זה בכל מקרה והיה ממש כיף, אומנם ביום הראשון היה די סיוטי וחם ונשרפנו אבל ביום השני כבר היה כיף (גם קנינו בסופר קרם נגד שיזוף). אחרי שקצת עשינו סקי עברנו לסנובורד וניסנו קצת איתו גם.

בערב, (ערב=4 אחה"צ כשסגרו את אתר הסקי), נסענו לעיירה הקטנה הלשטט שהיא ממש יפה, בנויה על צלע הר כזה והכל שם זה זה סמטאות קטנות וכל פעם הולכים בדרך אחרת ומגלים דברים חדשים. למחרת בבוקר הלכנו לראות את החדר בבית הקברות בכניסה שבו מאוכסנות מלא גולגולות ועצמות ועליהם כתובים השמות ושנת המוות של בעל הגולגולת. משם נסענו אל אגם גיסאו והלכנו סביבו והיה ממש יפה כי חצי ממנו היה גם קפוא וההרים מסביבו מושלגים. משם נסענו לעיר זלצבורג, התחלנו בסיור בטירת הלברון והצטרפנו לסיור ושם היה מאוד משעשע ונחמד, לא רחוק משם מצאנו גם צימר נחמד וזול והעיר העתיקה של זלצבורג היא בערך 5 דקות נסיעה מהצימר כך שהיה נוח.

למחרת נסענו לעיר הליין ועשינו סיור במכרה המלח והיה ממש כיף, משם נסענו לכיוון ברכטסגאדן, קן הנשרים היה סגור אבל לקחנו שיט על נהר KONIGSEE והיה הסברים רק בגמנית וזה קצת עצבן אותנו, באמצע הדרך הם עוצרים בין קירות ענקיים ומחצרצים וזה חוזר אלינו בהד ואחכ הם רוצים טיפ על זה וזה עצבן אותנו קצת כי שלמנו מספיק על השיט. משם נסענו לכיוון מינכן ותכננו לעבור בדרך באגם chiemsee אבל פתאום התחיל גשם שנמשך בערך עד הטיסה חזרה, אז ישנו באיזור האגם בתקווה שמחר יהיה טוב אבל לא היה אז נסענו כבר למינכן.

במינכן טיילנו בעיר העתיקה קצת, ראינו את מגדל הפעמונים והיה חביב וסתם הסתובבנו בלי לדעת מה ואיפה.

למחרת המשיך הגשם, נסענו לעיר דכאו וחיכינו שהגשם יעבור אבל הוא לא עבר אז נכנסנו בגשם שוטף למחנה הריכוז והיה ממש מעניין שם.

למחרת בבוקר טסנו חזרה לארץ.

בגדול, אהבנו הרבה יותר את הנוף באוסטריה מאשר בגמרניה וגם את האוסטרים.
הקטע המעצבן שם זה שרוב האנשים (גם באיזורים תיירותיים ושעוסקים בתחום התיירותי) לא ממש מדברים אנגלית וזה די מעצבן.
עוד עניין שקצת מעצבן (בעיקר כמובן אם נוסעים מחוץ לעונה) זה העובדה שקשה למצוא מקומות לינה קטנים (לא מלונות אלא צימרים ופנסיונים) כי הרבה פשוט סגורים או לא מוכנים לקבל אותך כי הם עוד לא נפתחו רשמית וזה קצת מעצבן כי היו ימים שבזבזנו מעבר לשעה על חיפושים. מצד שני מחוץ לעונה אין תור בכלום והכל שלו ושקט וזה כמובן שווה מאוד.