web stats מסביב לעולם - צפון מזרח ארהב וקנדה - חבל גספה

טיול בצפון מזרח ארה"ב וקנדה - חבל גספה (גספזי)

נחתנו בניו יורק ולאחר 3 ימים בעיר (בהם גם התחתנו אזרחית שם ) עזבנו אותה בשמחה (אנחנו יותר אנשי טבע ופחות אוהבים ערים)

מניו יורק נסענו לעיר איתאקה , מכיון שזה היה סופש המלונות היו די מלאים שם כך שישנו באלמירה וטיילנו בפארקים המדינתיים שם: באטרמילק פולס - היה מעט יבש ומאכזב עקב שנה מאוד יבשה
פארק רוברט טרימן - פארק ממש נחמד עם בריכה ומפל נופל מסלע ענק
פארק ווטקין גלן - פארק מקסים עם מסלול שעובר בין המון המון מפלונים ומפלים, יש גם מקומות שעוברים ממש ליד המפל או מאחוריו וזה נחמד - המסלול מסודר ונוח לכל אחד כמעט , ישנן לא מעט מדרגות.
אחרי הביקור בפארקים האלה (שאגב רצוי בראשון שתבקרו לרכוש כרטיס יומי לכולם) נסענו על אגם סנקה (בכביש 14) בערב הגענו לעיר סרקיוז על מנת לבקר חברים.

מסירקוז נסענו לניאגרה פולס, בין היתר כדי להיות בירח דבש , הזמנו סוויטה ממש מדליקה בקומה 26 במלון אמבסי סוויט והיה לנו חלון ענק הצופה למפלים וגם ג'קוזי בחדר - מומלץ. במפלים לקחנו את השייט וגם עשינו את הסיור מאחורי המפלים שהיה מעט מאכזב - בסה"כ 2 עמדות או 3 שמהם ניתן לראות את המים הנופלים ממש מקרוב ולחטוף אותם בכל הכוח על הפרצוף....נחמד לא יותר מזה.

מהמפלים יצאנו לכיוון טורונטו , מכיוון שבקרתי שם לא מזמן ומכיוון שאנחנו פחות בעניני ערים , רק עלינו לתצפית היפה ממגדל הסי אן ומשם המשכנו בנסיעה לעיר אוטווה.

באוטווה הלכנו בבוקר לסיור בפרלמנט - יש המון סיורים כאלה שיוצאים מהכניסה והם בחינם - יש בצרפתית ובאנגלית וצריך להגיע בהתחלה ולקבל פתק עם השעה של הסיור שלך ואז להגיע כרבע שעה לפני ולחכות - הסיור מעניין. מאוטווה נסענו להר טרמבלט - העיירה היא בעיקר לסקי אבל היא סתם עיירה מקסימה וגם בצבעי השלכת היא נראתה מעולה והיה בהחלט שווה וכיף להסתובב בה. המעבר ממרכז העיירה (איפה שהחנינו) לחלק של הרכבלים והסקי וכו מתבצע ע"י רכבל שהוא חינמי והנוף ממנו מקסים. אגב באיזור הסקי יש מן מסלול כזה שנוסעים בו ברכב קטן במורד ההר וזה ממש כיף (נקרא לה לוג')

לאחר לינה באיזור קוויבק סיטי נסענו לקניון סנט אן - גם בו הייתי לא מזמן אבל הוא בהחלט מקום ששווה עוד ביקור (חוצמיזה שותפיי לטיול לא היו שם) יש שם מסלול הליכה של בערך 45 דקות בין גשרונים ומכל מקום ישנן תצפיות יפות על הקניון והמים - מה שכן הוא היה הפעם (אוקטובר) הרבה פחות שוצף מאשר במאי בפעם הקודמת שבקרתי שם.

מקניון סנט אן נסענו לטאדוסק - עיר קטנה שנמצאת בגדה הצפונית של נהר הסיינט לורנס וממנה יוצאים סיורי צפיה בלויתנים - לקחנו סיור כזה של צפיה ושל הגעה לפיורד סגנל והיה ממש יפה - ראינו כמה לויתנים (למרות שממש קשה לצלם אותם כי זה מהיר מדי) , כמה כלבי ים ואת הפיורד. משם נסענו למעבורת ועברנו לצידו הדרומי של הנהר.

במשך 3 הימים הבאים נסענו והקפנו את חצי האי גספה (גספזי) והיה ממש מקסים - מלא כפרים קטנים, כל הדרך הנהר מלווה אותך , פארקים יפים ואנשים נחמדים. בהתחלה עברנו בעיר קאפ שה ששם אמור להיות איזה סלע בצורת חתול שלא ממש ראינו אותו - אז כנראה הוא לא ממש דומה לחתול. עוד דבר מעניין שיש בעיר הזו זוהי תחנת רוח מאוד מיוחדת שהולכת בצורה אנכית (בניגוד לכל הרגילות ) וזה ממש מוזר ולא נראה כמו תחנת רוח.

בבוקר נסענו מהעיר קאפ שה לפארק גספזי ושם הלכנו לראש איזה הר על מנת להשקיף על האיזור , ובמסלול נוסף שהלכנו בו לאגם נחמד.

משם נסענו לעיר גספה. ליד העיר גספה ישנו פארק פוריון שבו הלכנו במסלול נחמד שבסופו יש מגדלור ותצפית למפרצים מקסימים (אל תסתפקו בזה שימו לב שיש מן מסלול שיוצא מסוף המסלול שהולך בין עצים ומביא אתכם ממש למרפסת קטנה התליה מעל למפרצים.) בדרך חזרה מהמסלול פגשנו בדורבן חמוד.

משם נסענו לעיירה פרסה שבה יש סלע ענקי בתוך המים וקצת לפני הכניסה לעיירה ישנו סלע מנוקב ומעניין.....קשה לפספס.

את הדרך חזרה לארהב עשינו דרך ניו בראנזויק ובקרנו בעיר פרדריקטון שבה ישנו מוזיאון מוזר עם צפרדע ענקית השוקלת 19 קילו שאיזה בחור בעיר (פעם) האכיל ופיטם לרוב.

התחלנו לסוע לכיוון העיר בוסטון ובדרך עצרנו בעיירה סיילם הידועה על ציד המכשפות וכל זה - יש מלא מלא קשקושים בעיר שקשורים לזה ושלל מוזיאונים והליכות ליליות - הלכנו לאחד מהמוזיאונים ושם היה מן שחזור של משפט וכמו כן הסתובבנו במרתף ששוחזר בו כלאו את הנאשמים - סה"כ די טפשי - ילדים אולי יותר יהנו שם.

בימים בהם טיילנו בבוסטון ישנו מחוץ לעיר והיינו מגיעים עם הרכב לתחנת סאליבן סקוויר ומחנים שם בעלות של 3 דולר ליום את הרכב ולוקחים רכבת לעיר עצמה - היה ממש נוח וזול. ביום הראשון נסענו לאקווריום של ניו אינגלנד והסתובבנו בו כמה שעות - ממש יפה שם וישנו כרטיס משולב למוזיאון עם סרט איימקס אחד (שנמצא ממש ליד) לאחר האקווריום שוטטנו קצת בשוק ובחנויות באיזור ואכלנו ארוחת ערב במסעדה מאוד עתיקה וישנה בעיר שנקראת נאשינאל אויסטר האוס - קצת יקר אבל מילא.

ביום השני היה המון גשם ככה שלא ממש יכלנו להסתובב אז החלטנו לקחת סיור בדאק - מן אוטובוס כזה שנוסע בעיר עם הסברים על העיר בצורה משעשעת ע"י מדריכים נחמדים ובשלב מסויים הרכב נכנס למים ושט והסיור ממשיך מהמים - נחמד. הסיור יוצא ממוזיאון המדע.

ביום השלישי היה מזג אוויר טוב יותר ולכן החלטנו לעשות את המסלול של הבוסטון פרידום טרייל שיוצא מהפארק (בוסטון קומון) - המסלול עובר במקומות מענינים בעיר (בחלקם כבר היינו בימים קודמים אבל מילא) בצהריים הלכנו לראות הופעה של הבלו מן גרופ והיה ממש נחמד (אם אתם סטודנטים אז שעה לפני תחילת מופע אפשר לקנות זוג כרטיסים בחצי מחי - רק במזומן)

לאחר בוסטון נסענו לאיזור קייפ קוד - בדרך עצרנו בעיירה המשוחזרת פליימות - קנינו כרטיס משולב לעיירה ולאוניה מייפלאוור 2 - נכנסים לעיירה ורואים את סגנון החיים בבתים שלהם ובחצר ושחקנים שם מקשקשים איתכם בהתאם לתקופה וכו - ממש נחמד. גם באוניה זה כך ויש ליד האוניה תצוגה מענינת על בנית השחזור ומסע שעשו וכו.

למחרת לקחנו את המעבורת למרתה וייניארדס - אי נחמד - שכרנו בו ג'יפ ונסענו להנאתינו באי ולחופים יפים. ביום למחרת נסענו עד לקצה של קייפ קוד והגענו למוזיאון עם מגדל שעליו אפשר לטפס בצורה קלה מאוד של רמפות (וקצת מדרגות) ומלמעלה נשקף נוף מדהים של כל המים והלשון יבשה וכו. מם נסענו לניופורט שברוד איילנד ובה הלכנו את הקליף ווק שפתאום באמצע היה סגור לרג שיפוצים או משהו וזה היה קצת מעצבן.

ביום האחרון של הטיול עשינו קניות באאוטלט הענק וודברי.