web stats מסביב לעולם - יומן מסע ממזרח ארצות הברית

יומן מסע במזרח ארה"ב

הגעה ומעט ממנהטן
ובכן, שבנו מטיול (מדהים) בן 21 יום מהחוף המזרחי של ארה"ב. נסענו אשתי ואני, והילד בן החמש. נעזרתי רבות בפורום הזה ולכן החלטתי לשתף אתכם במעט מן החוויה. אני מקווה שתוכלו להפיק מכך תועלת.

אציין שאנחנו זוג דתי כך שנושא הכשרות היה נושא מרכזי בכל הטיול הזה. אני מניח שמי שעניין הכשרות חשוב לו ימצא באמור בהמשך מספר עצות טובות. כמו כן, יצאנו עם ילד בן כחמש, ולכן אתן לכם גם כמה טיפים מניסיוננו לטיול עם ילד. כבר אומר שלא היינו מסוגלים לנסוע בלעדיו. הגעגועים היו הורגים אותנו ואת הטיול הזה. הבנתי את זה רק אחרי שכבר היינו שם, כשדמיינתי מה הייתה ההרגשה שלנו אלמלא הוא היה אתנו. כנראה שהיינו מקצרים את הטיול וחוזרים הבייתה עם כל עגמת הנפש הכרוכה בכך.

הכל התחיל בזה שאשתי שתחיה, הצליחה להשיג לנו כרטיסי טיסה באל על (הלוך וחזור לתקופה של 21 יום שהתחילה ב- 1 ספטמבר 2005 והסתיימה ב- 21 בחודש) במחיר (מצחיק) של 650 $. באותה התקופה כרטיס רגיל עלה בסביבות 1000$. כדאי לנסות למצוא את הדילים האלה. הנחיתה נקבעה לניו-ארק בניו ג'רזי, וההמראה חזרה מJfk בניו יורק. לא היינו מעולם בארה"ב, ולכן החלטנו להתרכז ב-21 יום אלה רק בחוף המזרחי, ולא להשתולל יתר על המידה ולהרחיק עד לחוף המערבי. בגדול, הטיול הכיל 3 חלקים: החוויה האורבנית (ניו יורק סיטי כמובן), החוויה הנופית (אפסטייט ניו יורק עד לניאגרה פולס), וכן החוויה "השעשועית" (אורלנדו - דיסני ויוניברסל). כל חלקנו את הטיול.

נחתנו בערב יום ה' (20:00 בערך) בניו ארק. לקחנו שאטל (הסעה) (במחיר של כ- 38$ ) למוטל שנקרא Holland Motor Lodge בניו ג'רזי ממש בפתחת מנהרת הולנד. מרחק של כ- 15 דקות הליכה מתחתנת הרכבת PATH שמקשרת בין ניו ג'רסי (ג'רסי סיטי) לבין מנהטן, בנסיעה הדומה לחוויית הסאבוויי, האורכת כ- 15 דקות). כלומר, מיקום לא רע בהתחשב בעובדה שהמחיר הכולל מסים לחברי טריפל איי (מומלץ בחום לעשות את זה מהארץ דרך ממסי), הוא 72$ הלילה, בעוד שלילה במנהטן לא יעלה פחות מ- 150$ ללילה לפי מס.

ובכן הגענו למוטל. לא היה לנו רע (בתחילה). חדר מרווח, שתי מיטות, נקי באופן יחסי. היינו עייפים. האשה והילד הלכו לישון ואני יצאתי לתור את הסביבה. אין בסביבה יותר מדי מה לעשות. אבל כבר אז ראיתי שאנחנו בקרבת קניון ענק, וכן סופר מרקט בו אפשר לקנות מזון כשר (אתם יודעים, U בתוך O). אני לא רוצה לגמור את ההלל על המוטל הזה (ברמת כוכב וחצי כמדומני באקספדיה), שכן הלילה ההוא אמנם עבר טוב, אבל כמה לילות מאוחר יותר ששבנו למוטל לאחר שבת אותה בילינו במנהטן היה נורא והחלטנו לנטוש אותו לטובת אחד המלונות הכי טובים שראיתי באיזור (הייאט רג'נסי על ההדסון מהצד של ג'רסי סיטי כשכל מנהטן פרוסה על כף ידך ממול). על זה אספר מאוחר יותר.

בכל אופן, אותו לילה של יום ה' עבר סבבה. השאיפה היחידה באותו בוקר יפה הייתה לראות כבר את מנהטן. במנהטן גם תכננו להיות בשבת (אתם יודעים, כזוג דתי היינו צריכים ללון בשבת במקום שיש בו מה לעשות באופן רגלי, וזה כמובן במנהטן ולא בג'רזי). מייד אתאר היכן לנו במנהטן בשבת ואיך הגעתי למלון המדהים הזה שם. מכל מקום, קמנו וארזנו (לא ממש הספקנו לפרק משהו), אבל אז עוד היינו רק עם שתי מזוודות שהבאנו מהארץ (חזרנו, אגב, עם ארבעה. שתיים חדשות וענקיות קנינו בארה"ב). לקחנו עצמנו והתגלגלנו רגלית עם הציוד לכיוון תחנת ה- PATH הקרובה (מרחק של 15 דק', שנדמו כ- 30 דק' עם הציוד). שימו לב שאם אתם מחליטים לחסוך את ה- 50$ מונית ולהתגלגל בתחתיות וברגל, הדבר לא פשוט כלל ועיקר ולא תמיד מומלץ אנחנו די סבלנו מזה בגלל שרצינו לחסוך את ה- 50$ (שהם "פאקן" 230 ₪, סליחה על הצרפתית שלי). אולם אז הציוד לא היה רב כל כך (שתי מזוודות, שני תיקי גב, תיק נוסף תלוי על הצוואר ואולי שקית או שתיים, ו..ילד כמובן, שצריך להשגיח עליו בשבע עיניים). קחו בחשבון גם שהירידה במדרגות והכניסה בשערי הרכבת התחתית לא נוחה בלשון המעטה אם אתה עם כל כך הרבה ציוד, וילד.

אבל היינו טריים. הכל היה חדש לנו ונהנינו מהחוויה. יצאנו ממעמקי התחתית ישר לרח' 33 על השדרה השישית (שדרת האמריקות) במנהטן. משב רוח קריר (ביחס לתעלת המטרו המסריחה והמהבילה). בניינים נישאים למעלה, ים אדם. וואו! האמת, ציפיתי שהבניינים יהיהו גבוהים יותר, אבל בהחלט היה די בגובה שלהם גם ככה. זה לא הגובה, שה הצפיפות שלהם והאינטנסיביות של העיר הזו. המון עיר יש שם.

התגלגלו עם הציוג על לרחוב 51 בשדרת לקסינגטון, למלון שנקרא W (משהו מכיר?). גם אני לא הכרתי עד שהבנתי שזה המלון שבו אני עומד להתגורר בשישישבת ובירתי עליו קצת. הסיפור של המלון הזה יפה. נתחיל בכך שזו הייתה השבת הכי כיפית בטיול. בכלל, המלון הזה מדהים באווירה שלו (החדרים קטנים אמנם אבל זה לא מאד הפריע לנו) ובסביבה שלו. בלב המידטאון. המלון היה בקרבת בית חב"ד שבשדרה החמישית ולכן היה לנו בית כנסת וארוחות (יקרות: 36$ לאדם בערב שבת ו- 18$ בשבת בבוקר. אבל היה שווה לשלם ולפתור את בעיית ארוחות השבת).

איך הגעתי ל- W הזה? ובכן. הסיפור הוא שהיינו אמורים להיות אצל חברים בשבת שגרים בניו ג'רסי. אבל איך לומר, זה לא הסתייע. בכלל - המשפחה והחברים בהם ניסינו להסתייע בניו יורק לא היו לנו בסופו של דבר לעזר רב. אם אין אני לי מי לי. החבר הודיע לי שלושה ימים לפני הטיול שלצערו הם בשבת ברית מילה ולא יהיו בבית ולכן לא נוכל להתארח אצלם. היו לי יומיים בערך לסגור מלון אחר במנהטן, שהיא איך לומר, יקרה בלשון המעטה. סברנו (מה שהתברר כנכון) שבשבת אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ללון במקום אחר מאשר מנהטן (כמו המוטל ההוא בג'רזי) כי אז יישרפו לנו יום וחצי מהטיול הזה בחווית חדר לא מעניינת, במקום ליהנות מהתפוח הגדול. כזוג דתי, לא יכולנו הרי לנסוע בשבת בתחבורה הציבורית ולא יכולנו לרכוש דבר - גם לא אוכל. הכל היה חייב להירכש מראש. האמת הייתי קרוב לסף ייאוש באותו ערב והשיטוט למכביר באתרי האינטרנט השונים (אקספדיה, טרוולוסיטי, וכו') לא עשה אותי יותר מאושר (מה דעתכם על 350$ במלון 3 כוכבים באפר ווסט סייד?) ואז...משמיים, נחתתי על האתר שנקרא Hotwire.com שעובד בשיטה מיוחדת (ניתן לקרוא באתר ולא ארחיב כאן), אבל לא מדובר במכרז רגיל כמו בPriceline, כך שאתה למעשה רוכש מלון או רכב או טיסה באופן רגיל מבלי להציע הצעה במכרז. אלא מאי? אתה אמנם בוחר את האיזור בו תהיה מעוניין לגור, וכן את רמת המלון מבחינת כוכבים. האתר משרטט לך בדיוק על מפה את גבולותיו הגיאוגרפים של האיזורים השונים לבחירה בתוך העיר או המקום בו אתה מעוניין, כך שלמעשה לנו לא היה אכפת אם יתנו לנו מלון זה או אחר כל עוד הוא ברמת ארבעה כוכבים במידטאון. אז בחרתי את האיזור (מידטאון) וקבלתי מחיר של 160$ כמדומני במלון ארבעה כוכבים שם. מה רע? יאללה הלכתי על זה והקשתי "קבל". קבלתי. את שם המלון אתה יודע רק לאחר שאתה מתחייב לעסקה. ואז ראיתי שמדובר במלון "w". ביררתי עליו קצת ונהנתי מכל רגע. התעריף הרגיל שלו הוא מעל 400$ ללילה. חיככתי ידי בהנאה וחיכיתי כבר להיות שם.

תראו יש מינוסים לאתר הזה. אתה משלם מייד!!! בת ההקשה על "קבל". לא ניתן לעולם לשוב מעסקה זו! וכן אתה לא יודע בדיוק היכן תתגורר אלא רק בסוף העסקה. מי שמוכן למינוסים אלה, זה האתר בשבילו.

אגב, לאחר שגיליתי את האתר, סגרתי עוד לפחות ארבעה מלונות דרכו להמשך הטיול. כולם ברבע מחיר ממה שהיה עולה לי רגיל (ניצלתי את זה ולנתי במלונות שברגיל לא הייתי חושב עליהם אפילו מפאת מחירם הגבוה). הייתי מוכן בהחלט לשלם את מחיר המינוסים שהצגתי. הם לא כל כך הפריעו לי. האתר התברר כאמין מאד, ומוכר. לא היו לי בעיות אתו בהמשך הטיול.

אני לא עובד באתר הזה ולא בעל מניות בו. אבל רציתי להעביר עד כמה העבודה איתו סייעה לי ובמקרים רבים - עשתה את הטיול.

מכל מקום, הגענו למלון. אווירה שיקית, מעין צ'יל אווט ניו יורקי ששבה את ליבנו מההתחלה. שבת קסומה.

לדתיים שביננו - בקשו מראש חדר בקומה נמוכה. אם אין מפתח מכאני לחדר (לרוב אין) ומקבלים רק מפתח אלקטרוני ניתן לפתוח את הדלת באמצעות סרט שנקשר לידית מבפנים ומוציאים אותו מתחת לסף הדלת שיבצבץ, ועל מנת לפתוח את הדלת ניתן למשוך בו והדלת נפתחת באמצעות הידית מבפנים (כיתה ג' אבל עובד). השיטה עבדה אצלי בכל המלונות שהייתי בהם בשבת. כמובן יש אי נעימות בעניין המעלית. צריך להגיע למדרגות שברוב המקרים לא משתמשים בהם כלל, ואין הן פתוחות לשימוש שגרתי של אורחי המלון. אבל מסבירים יפה לפני שבת והעניינים מסתדרים.