web stats מסביב לעולם - יומן מסע לאוסטרליה וניו זילנד

יומן מסע באוסטרליה וניו זילנד, פברואר - יוני 99

4 חודשים של טיול מדהים בצד השני של העולם פרושים בשורות אלו.
היכן היינו, מה עשינו, כל אלה מרוכזים כאן בתקווה שמתי שהוא- נבקר בגן עדן זה שוב…
לקרוא ולהתגעגע. . .

תחילת מסע- ניו זילנד (2 חודשים):

בניו זילנד טיילנו חודשיים. הגענו בשלהי הקיץ של ניו זילנד והיות שהאי הדרומי מתקרר מהר יותר התחלנו את הטיול בו ולאחר חודש עברנו לאי הצפוני.

האי הדרומי:

כריסצ'רץ:
העיר הגדולה ביותר האי הדרומי.
הזמנו מהארץ מקום באכסניה נחמדה New Excelesior במרכז העיר ומיד עם נחיתתנו בשדה התעופה חיכה לנו shuttle לאכסניה. בכרייסצ'רץ היינו 4 ימים בעיקר בשביל התארגנות וקניית מכונית. קל ונוח יותר להשתמש במגזין המקומי "buy, sell & exchange" בשביל מטרה זו. מאוד מקובל לקנות מכונית ישנה, שרובן שמורות במצב מצוין ולטייל בהן. את המכונית שלנו, ניסן שנת 83', מצאנו במרכז מכוניות (אני אפילו לא זוכרת באיזה אזור בעיר זה היה- פשוט "חרשנו" את כל האיזורים) ולאחר בדיקה במוסך שהכל תקין ושכל הרשיונות תקפים (כולל מה שנקרא WOF-חשוב!) העברנו בעלות, חתמנו על המסמכים בבנק והופ- המכונית שלנו לטיול!

העיר עצמה מאוד יפה - בכל פינה בתי קפה והמון חברה צעירים. פשוט ללכת ברחובות, לראות את הנהר, הכנסייה המפורסמת והפארק הבוטני המקסים Haglay. מזג האוויר היה משגע (קיבלנו מתנה לשבוע הראשון של הטיול וזהו- רוב הטיול "זכינו" להרבה ממטרים- לשמחתם הרבה של הניו זילנדים, שחששו מבצורת במקום הירוק הזה…) וההתחלה הייתה רכה ונפלאה (הרבה מזה תודות עזרתם האדיבה של מש' זכאי המקסימה מגבעת אלה שגרו באותה תקופה בעיר)זהו, הגענו, התארגנו- הגיע הזמן לצאת למרחבים!

הדרך מכריסצ'רץ לDunedin:
נסענו על כביש 1 דרך החוף עם לילה באתר קמפינג (רוב הטיול ישנו באוהלים, למרות שאין שום בעיה למצוא אכסניה / backpacker בעיירות בדרך או למצוא חדר באתר קמפינג משותף לאוהלים וחדרים). בדרך עצרנו בmoeraki (מעט דרומית לoamaru)- אלו הם סלעים עגולים מיוחדים על שפת הים. משהו ייחודי, יפה ו-קטן. האוטו נוסע טוב אך לאט (80 קמ"ש בכביש מהיר) אך מה זה משנה- יש כ"כ הרבה כבשים בדרך- שהעיניים אף פעם לא שבעות ממראות. הגענו לדונידן לקראת ערב ומיד התמקמנו בקמפינג.

Dunedin:
2 לילות בעיר המקסימה הזו. נסענו בבוקר לOtago Peninsula , חצי אי במפרץ דונידן- הדרך עצמה יפיפייה והמקום ידוע בכלבי הים ופינגווינים צהובי עיניים שחיים בו. עצרנו במפרץ Sandfly bay וניסינו כוחנו בהליכה מתישה בין דיונות חול ענקיות כדי למצוא פינגווינים חמודים וביישנים שמתהלכים להנאתם בחופים. אמנם פינגווינים לא ראינו כאן- אך כן גילינו את קוצר הנשימה ואת שרירי הרגליים. . . המשכנו בנסיעה באזור זה ונכנסנו לשמורה של פינגווינים צהובי עיניים (בתשלום סמלי) - שם סופסוף גילינו אותם- חמודים וצהובים, פינגווינים מיוחדים. ביום הבא אספנו חפצינו ולאחר ביקור במרכז העיר, צפייה בפסטיבל מכוניות ישנות (אהבתם של הניו זילנדים) ביקור באינטרנט קפה ונסיעה לתצפית יפה על דונידן, שמנו פעמינו דרומה, לאזור הקטלינים.

אזור Catlins Forest Park / Southland (ארבעה ימים):
המשכנו דרומה דרך Balcutha, עיר שאין בה יותר מדי מה לעשות חוץ מאולי לצפות בתחרות גז כבשים. ¨ נסענו על כביש South scenic route עם עצירות ב Kaka point ו Nugget point, מקומות מקסימים לראות אריות ים, אלבטרוסים וחיות אחרות. יש מסלולי הליכה יפים בכל האזור עם תצפיות על צוקים, חופים והרבה מאוד ירוק. עצרנו ללינה בעיירה קטנטנה (לא זוכרת את שמה) שקרובה להתחלת טרק שרצינו לעשות Catlin river track. ¨ היום השני- לאחר חצי יום של הליכה ביער גשם יפה בטרק חביב אם כי לא חובה (הרבה מים וגשרים), נסענו לCurio bay - המקום עצמו קטן אך מוכר בדולפינים שבו (ניתן לשחות עמם). אותנו זה פחות עניין אך המקום היה נקודת יציאה טובה לפינות חמד נוספות באזור:¨
Cathedral caves- מערות מיוחדות ויפות על חוף הים. ניתן להגיע אליהן רק בשעות השפל (בוקר מוקדמות או שעת דמדומים).¨
Fossil forest- יער מאובן אמיתי ומדהים בייחודו. נמצא על שפת הים וגם אליו צריך להגיע בשעות השפל (אנחנו הגענו אליו על הבוקר). זה באמת אחד המקומות המיוחדים ביותר שביקרתי בהם- ממש הולכים על גזעי עצים ושורשים לפני מיליוני שנים שנשתמרו במים, עדות לעידן קדום. החיים היחידים במקום זה (חוץ מאתנו) הם אותם יתושים sand flies שדקירותיהם המעצבנות מזכירות לנו שאתר בראשיתי זה עדיין חי ועוקץ. . . ¨

Slope point- זוהי הנקודה הדרומית ביותר בניו זילנד ( ועד כמה שידוע לי, חוץ מאנטרטיקה- הדרומית בעולם כולו). יש מסלול הליכה מרשים בין פרות וכבשים על צוקי האוקיינוס עד לאותה נקודה, ליד מגדלור חופים- באמת שווה להצטלם בסוף העולם!¨ המשכנו בנסיעה החוצה מהאזור הדרומי לכיוון הפיורדים. עצרנו ללינה בעיר Invercargill ומצאנו מחסה מפני הגשם שהחל (ומאז כמעט שלא הפסיק) בתוך: אורוות סוסים. חוויה נחמדה!

Fiord-land National Park (שישה לילות):
התמקמות בעיר Te.Anau - עיר יציאה לטרקים של מס' ימים בחלקת גן עדן זו. ¨ דרך הנסיעה לטה-אנו יפה גם היא ומלאה באתרים מיוחדים. קיבלנו מס' טיפים במרכז מידע למבקרים בעיר Invercargill וכך מצאנו עצמנו נוסעות לראות את האגם העמוק ביותר בניו זילנד Hauroko שחוץ מזה שהוא עצמו יפה, בסביבתו מצויים עצי טוטארה ענקיים בני אלפי שנים.
ביקרנו גם ב Blue Cliffs beach שממנו ניתן להשקיף על האוקיינוס והפיורדים. בצענו ניסיון כושל להיכנס למערות בשם Waiau caves שבמרכז המטיילים המליצו לנו עליהן. העניין הוא, שברגע שנכנסנו לפתח המערה החל יורד גשם (איך לא?…) ואנו נכנסנו לחרדה שמא המים יחלחלו פנימה ומי ימצא אותנו במקום שכוח אל שכזה??? טוב, ויתרנו, לא נורא. לפחות הדופק חזר לנו וצבע הפנים שב להיות ורדרד אדמדם…עוד אגם שעצרנו לידו lake Manapouri (הלוואי בישראל איזה lake קטן כזה) כחצי שעה מטה-אנו. המקום נחמד מאוד וקינחנו במילקשייק טעים במסעדה קטנה במקום.
טרקים:אנו בחרנו לעשות את Routebern track. זהו טרק יפיפה בן 3 ימים החוצה את הפיורדים. הוא אינו מעגלי (מגיע עד לקווינסטאון- ניתן להתחילו גם משם) ולכן התכנית הייתה לחבר אלו טרק נוסף, Caple track, של יומיים, כדי לחזור ישירות לטה-אנו. עשינו קנייה רצינית של אוכל יום לפני (חייבים לסחוב את כל הציוד אתנו לאורך כל הטרק- אין פחים ואסור להשאיר שקיות זבל בצדי הדרך או בבקתות הלילה אחרת צפויים לקנס!) והכי חשוב- בררנו את מצב מזג האוויר. ולמרות שהבטיחו לנו שהגשם ייחלש
ביום השני לטיול- "זכינו" לסערה מפחידה עד כדי כך שביטלנו את התכנית לחזור בטרק הנוסף (מה לעשות שאפילו נעלי ה"גורטקס" המשוכללות נרטבו עד כלות. . .).
ולמרות כל זאת שלא זכינו לראות את הנופים המדהימים של הפיורדים (כל מה שאנו ראינו היה ערפל ורטוב בעיניים) הייתה חוויה בלתי רגילה. בסה"כ לא הייתה גם בעיה לחזור לטה-אנו בסיום ההרפתקה. בסוף המסלול מחכה shuttle עד לקווינסטאון ומשם לקחנו טרמפים עד לטה-אנו (לא היה אוטובוס).

הערה: טרקים נוספים מוכרים באזור הם Kepler track שידוע כקשה פיזית ו Milford Sounds track שהוא המפורסם ביותר וגם היקר מכולם. י ש להזמין מקום מראש וכדאי גם חצי שנה מראש. כל הטרקים, כולל Routebern הם בתשלום הכולל חוץ מהזכות לבקר באזור גם לינה בבקתות במסלול שבד"כ מאובזרות בציוד מטבח בסיסי, מיטות ושירותים (מים קרים, בד"כ). ¨

שיט בMilford Sound- סופסוף היה מזג אוויר טוב ואפילו זרחה השמש. אנו התאוששנו מפרק ההישרדות שלנו בטרק ולאחר יום מנוחה נסענו עם 2 ישראלים נוספים, שהצטרפו אלינו למסע, לשיט קצר ונחמד במפרץ Milford sound היפיפה. לקחנו ספינה קטנה במיוחד ("Friendship cruise") וכך היינו בין יחידי הסגולה שזכו להגיע ממש לתוך מפלי המים ולדגדג את רגלי כלבי הים. פשוט יום כיף!