web stats מסביב לעולם - אמסטרדם -יומן מסע

יומן מסע לאמסטרדם

11-19 אפריל 2000

המטוס ממריא, הגענו לאמסטרדם, ביקרנו במוזיאון הסקס - היה מאוד מעשיר
מצאנו כמה מתנות לשי אבל...הן עלו כסף...
הלכנו לישון ב-BA שהיה די מסריחול ועלה 35 גילדן, הלכנו בערב לקופיהאוס חמוד ושם פגשנו באריק הברמן המטורף שלימד אותנו איך מכינים ג'וינט.
יצאנו משם עם שלל רב - חולצה, מצית, מדבקות ושאר מריעין בישין. אור המטורפת החליטה שהיא רוצה חולצה אבל לתדהמתה היא גילתה שלא מחלקים אותן בחינם אלא לאחר 10 בירות אבל היא קטנה, פיצית ולכן היא התנהגה כישראלית טיפוסית והפעילה את חוש הקימבון ...בקיצור כל רוכש בירה במקום הוחתם בכרטיס והמבצע הוכתר בהצלחה . ולראיה החולצה.

חוצמיזה שיחקנו לנו סנוקר וגילינו כישרון חבוי למשחק.
הלכנו לישון (ב-BA עם עוד שמונה אנשים) ואיש אחד מתחת למיטה של אור נחר כמו בהמה צעירה (ואני בכלל לא שמעתי אותו- מוזר) וכולם קמו וצרחו עליו "shut the fuck up" ושאר ענינות.

בבוקר קמנו לארוחת בוקר טיפשית בה הוגש לנו לחם צבאי ושאר ענינות מסריחות. בין לבין פגשנו בזקנה מטורפת עד לשד עצמותיה בשם אורסולה שיש לה B&B נחמד קטן וזול וחוץ מהעובדה שהיא שונאת אותי והיא מקשקשת מליון שטויות הכל בסדר, אז עברנו אליה.

משם הלכנו לכנסיה החדשה אבל היה שם איזה תערוכה אז התרשמנו מאוד בכלליות והלכנו לכנסיית סנט לוקאס אבל היא היתה קצת בשיפוצים. איכשהו מצאנו את עצמינו ברחוב החלונות האדומים, כולן שם היו שמנות ומכוערות וזה היה לא מעניין אז הלכנו למדאם טוסו והצטלמנו עם כל הידוענים , קנינו מכנסיים יפות ואף קיבלנו מטפחות חינם , אכלנו ג'יפה, חזרנו לעניין וישנו.

למחרת השכמנו קום (7:30) ותפסתי את המקלחת לחצי שעה במקום 8 הדקות המוקצבות ע"י המטורפת הראשית.
הלכנו למוזיאון הייניקן, השתכרנו כהוגן והיה שמייייח וגם משם יצאנו עם שלל רב ועברנו לרייקס מוזיאום שהיה נחמד והעיקר חינם. משם המשכנו למוזיאון ואן גוך והשתעשנו לנו מסדרת התמונות המציגה את תהליך התקרחותו של וינס הקטן.
אחכ הלכנו לאכול מקדונלדס ואור כרגיל טוענת שמילאו לה רק חצי כוס.
להפתעתינו גילינו שההולנדים מאוד מתקמצנים על קטשופ גם עולה כסף וגם לא מספיק לכלום - בקיצור נאלצנו לאכול צ'יפס דלוח.
שמנו פעמינו העירה בשנית הלכנו לקזינו כיאה לישראלים (עמך) הפסדנו שם את כל כספינו (10 גילדן) ובבושת פנים הלכנו לחפש ספורט בר למשחק של יום שלישי, אי אפשר להגיד שחיפושינו עלו יפה אבל ביום שלישי נדע יותר.
ראינו מופע רחוב עם אוסטרלי מטורף ששוכב על מסמרים קטנים - היה מבדר ואכלנו גלידה. ובכך עבר עוד יום ארוך של עקרבים בדימוס.

למחרת הלכנו לשוק אלברט קאופ או משהו כזה אבל היה שם הרבה ריח מסריח ולא מצאנו כלום אז הלכנו לשוק בווטרלופליין ופגשנו מליון ישראלים מטורפים. אחכ הלכנו לבית של אנה פרנק וחיכינו שעה בתור וירד עלינו גשם.
שכחתי לציין שהשוק בכלל היה מעפן ויקר וההולנדים האלה חושבים שבגלל שהם זורקים כמה כיורים ונעליים אז אפשר לקרוא לזה שוק.

השכמנו קום לקריאת שמע של שחרית וגילינו להפתעתינו שהשעה היא 11 בבוקר והפסדנו את צנימיה המטופשים של הזקנה הקטנה, ומה שיותר חשוב את הכנסייה המצויינת - לא נורא נלך מחר.
נסענו למרכז ואכלנו במסעדה טיפשית ארוחת בוקר וחיכינו שנה לאוכל משם הלכנו לגנים הבוטניים וקנינו זרעים שונים ומשונים אחכ הלכנו לפארק קטן והצטלמנו עם כלבים גדולים וקטנים כאחד ואז מצאנו את ונדלפארק והצטערנו שלא היה לנו רולרבליידס.
בצהריים הלכנו למסעדה עליה המליצו לנו הורינו המטופשים (לזכור לבקש החזר) וקיבלנו ענינות ולא הבנו אם זה כל הענינות או שיש עוד ענינות אז לא היה לנו נעים לברר מחד גיסא ומאידח לא ידענו אם למהר או לא והיינו בדילמה קשה מאוד ולאור הכל היה חריף (אשכנזייה שכמותה) והיא הזמינה כל הזמן דיאט קולה אבל גם הקולה היתה מטופשת עם מים, קרח ושאר ענינות.
אחרי זה הלכנו לשחק קצת סנוקר עם כמה בריטים שלא הבנו כלום ממה שהם אמרו אבל הנהנו בראשינו להסכמה. חזרנו לחדר והארגנטינאים המטורפים שאורסולה תקעה איתנו בחדר קדחו לנו במוח באנגליתם הרעועה.

קמנו לקול צעקותיה הרמות של אורסולה (כמו בבית) - שוב הלכנו לנו להייניקן הפעם הלכנו בחברותא עם שני הארגנטינאים - קרלוס ופרנצ'סקו וסטיב הקשקשן מבוסטון. והשתכרנו לנו והסתובבנו אחכ וקנינו כמה ענינות והמטורפים שתו תחת כל עץ רענן . בבוקר אגב היינו בכנסייה המערבית והיה יפה מאוד.

את יומינו האחרון העברנו בקניות ובאכילה כחזרזירות ים קטנות. בשעת השין הגענו לסכיפהול והלכנו לשער שלנו ולא היה שם אף אחד וכבר חשבנו שטעינו בשער כי הגיעו בסוף רק ארבעה אנשים אבל מסתבר שפה טמון הסטארט אפ - היינו שבעה נוסעים במטוס של מאתיים כי היה ליל הסדר בדיוק - גם הפסדנו תארוחה המעצבנת הזאת וגם נשכבנו לנו על מליון כסאות במטוס.